خبرگزاری کار ایران

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

دولت از تولید انبوه واگن ملی حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۵۸

کلانشهر تهران درحال حاضر نیازمند یکهزار و ۵۰۰ دستگاه واگن است. حمایت دولت از تولید انبوه ملی سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم «رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت یک رام قطار ملی»، با تشکر از تمامی مجموعه‌های دخیل در تولید یک رام قطار، گفت: تولید یک رام قطار ملی بدون حمایت و تأمین اعتبار از جانب دولت موفق نخواهد بود چرا که منابع در اختیار شهرداری بسیار محدود است.

او با بیان اینکه درحال حاضر شهر تهران به یکهزار و ۵۰۰ دستگاه واگن نیاز دارد، افزود: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن با چین منعقد شده است. همچنین پروژه تولید ۱۰۵ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی ملی و ۱۰۵ دستگاه واگن دیگر با شرکت واگن سازی تهران نهایی شده است.

به گفته معاون شهردار تهران؛ باتوجه به شرایط تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، دولت باید منابعی را به شهرداری تهران بابت خرید واگن‌ها تخصیص دهد.

هاشمی در ادامه افزود: حمایت دولت از تولید انبوه ملی سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی می‌شود. همچنین تولید انبوه واگن‌ها در جهت توسعه حمل و پاک خواهد بود. 

براساس گزارش پایگاه شهر، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اگر یکهزار و ۵۰۰ دستگاه واگن مورد نیاز تهران تأمین شود می‌توان ظرفیت حمل و نقل مترو را از دو میلیون مسافر به ۶ میلیون ارتقاء داد، یادآور شد: امید است که سال آینده با تولیدات ملی نقش آفرینی بیشتری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز