خبرگزاری کار ایران

۲ هکتار از اراضی ملی رباط کریم رفع تصرف شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۴۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، قدس و بهارستان از رفع تصرف ۲ هکتار اراضی ملی واقع در پلاک پرندک شهرستان رباط کریم خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن مسعودی با اعلام این خبر اظهارکرد: این اراضی با صدور دستور قضائی دادستان شهرستان رباط کریم و در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع از ید متصرف که اقدام به شخم و شیار کرده بود، خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی ادامه داد: عملیات بازپس گیری این اراضی با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان تهران و همکاری نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمد و تمامی مستحدثات ایجاد شده روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفت.

مسعودی با بیان اینکه حفاظت از عرصه های ملی جزو اولویت های مهم مجموعه منابع طبیعی به شمار می رود، اظهار کرد: عرصه های ملی جزو انفال و متعلق به تمامی نسل هاست که در این خصوص با متعرضان به این عرصه ها بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی به تعامل خوب ایجاد شده با دستگاه قضائی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد حمایت های لازم از سوی دستگاه قضائی در ارتباط با حفاظت از عرصه های ملی هستیم و در سایه تعامل خوبی که با مقامات قضائی وجود دارد تاکنون اقدامات موثر و مفیدی در خصوص مبارزه با پدیده زمین خواری و کوتاه شدن دست متصرفان از عرصه های ملی انجام شده است.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، مسعودی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی، فوراً مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز