خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد:

لزوم تغییر فرآیندهای خدمت‌رسانی و انجام ماموریت‌ها به "فناور محور"

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۶۷۷

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه پلیس پیشگیری نقش اساسی و محوری در ایجاد تحرک و تحول پرشتاب در سازمان نیروی انتظامی دارد، گفت: فلسفه وجودی نیروی انتظامی خدمتگزاری به مردم است لذا با جهش تحول در خدمات‌رسانی فناورانه شاهد تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و تحرک بیشتر در ناجا خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، سردار "مهدی معصوم بیگی" ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک ولایت و امامت و تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) و اعیاد قربان و غدیر خم، با خانواده کارکنان ناجا که اخیرا در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، همچنین با مردم لبنان که در پی انفجار مهیب در بندر بیروت داغدار شده اند ابراز همدردی کرد.

وی با اشاره به اهمیت و گستردگی دامنه فعالیت های پلیس پیشگیری در سراسر کشور عنوان کرد: این پلیس به لحاظ تنوع و تعدد ماموریتی و آمایش دارای گستردگی منحصر به فرد است که به تنهایی دارای نقش محوری در شتاب گیری تحول و تحرک در سازمان نیروی انتظامی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: البته معتقدیم اگر بنا است تحول بیشتری ایجاد شود باید با همگرایی و همراهی همه معاونت‌ها و  پلیس‌های تخصصی انجام شود و لازمه آن شناخت فرصت‌ها، تهدیدها، چالش‌ها و آسیب‌های احتمالی موجود است تا نقاط قوت را تقویت و موانع تحرک و تحول را از میان برداریم.

عالی ترین مقام پلیس پیشگیری با بیان اینکه سازمان‌ها باید در مسیر تکاملی خود تحول آفرین باشند، افزود: بخشی از تحول آفرینی در گرو همدلی و همراهی فرماندهان و کارکنان زیر مجموعه است لذا مدیران بایستی باور به تحقق توسعه و تعالی از ره‌آورد تغییر و تحول را در کارکنان تحت امر خود ایجاد و موانع را از میان بردارند. 

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه مقاومت در مقابل تحول هم منشاء سازمانی دارد و هم منشاء فردی گفت: عادت داشتن به انجام کارهای روزمره و تکراری، عدم اطمینان از امنیت شغلی و حفظ مزایای شغلی و ترس از ناشناخته‌ها چهار عامل مهم در منشاء فردی مقاومت در مقابل تحول هستند که مانع ایجاد هرگونه تغییر و تحول مثبت و سازنده می‌شوند.

وی با بیان اینکه "تحول‌گرایی"، ایستایی و برگشت به عقب ندارد، ادامه داد: باید بپذیریم که روزمرگی آفت سازمان ها است و تغییر و تحول، امنیت شغلی کارکنانی را به خطر می اندازد که نتوانند در پروسه نوگرایی و تحول خود را همراه و همگام با شرایط جدید کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا "شجاعت" و "ریسک پذیری همراه با عقلانیت" را دو بال مهم مدیران تحول‌گرا دانست و افزود: دو مولفه عنوان شده برای مدیران لازم و ضروری است چرا که برخورداری مدیران از ویژگی‌های ذکر شده موجب پیشرفت خواهد شد.

وی تصریح کرد: حجم بالای مراجعان به کلانتری‌ها و پاسگاه ها، فشار کاری زیاد بر روی کارکنان کوپ همچنین مصمم بودن پلیس پیشگیری به برون سپاری باعث شد تا هوشمندسازی ارائه خدمات غیر‌حضوری به شهروندان را در دستور کار قرار دهیم که در آینده نزدیک طرح های متعدد مربوط به این بخش از اقدامات تحول‌آفرین پلیس پیشگیری برای عموم مردم معرفی و اطلاع رسانی خواهد شد.  

به گزارش سایت پلیس، سردار معصوم بیگی تغییر فرآیند انجام ماموریت‌ها و خدمات رسانی به "فناور محور" را از ضروریات و از جمله اولویت‌های کاری پلیس پیشگیری عنوان و خاطرنشان کرد: با این تغییر رویکرد نه تنها کارکنان صیانت خواهند شد بلکه رضایت مردم کسب و شتاب بخشیدن به فرآیند انجام کارها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز