خبرگزاری کار ایران

اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز «توچال»

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۳۳۹

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاکدشت اعلام کرد: اقدامات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و رسوب در حوزه آبخیز توچال این شهرستان به مرحله اجرا درآمده بود، آماده بهره برداری شده است.

به گزارش ایلنا، علی گلستانی با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان واز محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است،گفت: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث، بهسازی و تکمیل بندهای سنگی-ملاتی و خشکه چین به حجم عملیات ۳۷۳۱ مترمکعب انجام شده است.

وی اجرای پروژه های آبخیزداری را در کنترل سیلاب و کاهش خسارت های احتمالی بسیار موثر دانست و اظهارکرد: از آنجائی که تمامی حوزه های آبخیز شهرستان پاکدشت مشرف به مناطق شهری هستند و این شهرستان سابقه سیل خیزی دارد، بر همین اساس اجرای این گونه پروژه ها تاکنون توانسته تأثیر زیادی بر کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به مناطق پائین دست داشته باشد.

گلستانی به دیگر مزایای اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد و گفت: این اقدامات علاوه بر کنترل سیلاب و فرسایش خاک، موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی از ادامه فعالیت های آبخیزداری در حوزه آبخیز توچال خبر داد و اظهارکرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری، این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی-گابیونی و خشکه چین با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز