خبرگزاری کار ایران

حق شناس:

موسسات خبری این روزها وضعیت بسیار اسفناکی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۱۶۷

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: موسسات خبری این روزها وضعیت بسیار اسفناکی دارند و این وضعیت به خبرنگاران عزیز که در تمام این سال‌ها به عنوان چشم و گوش مردم در سخت‌ترین شرایط بوده‌اند منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق شناس در جریان دویست و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: روز خبرنگار را به نمایندگی از همکارانم در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و همکارانم در شورای شهر به جامعه خبری و اصحاب رسانه تبریک می‌گویم. نکته‌ای که این روزها خیلی نگران‌کننده است مشکلات پیش آمده در حوزه اقتصاد است و کرونا نیز تاثیرات جدی بر آن گذاشته است.  موسسات خبری این روزها وضعیت بسیار اسفناکی دارند و این وضعیت به خبرنگاران عزیز که در تمام این سال‌ها به عنوان چشم و گوش مردم در سخت‌ترین شرایط بوده‌اند منتقل شده است. 

او ادامه داد: خبرنگاری که به عنوان یکی از مشاغل سخت شناخته شده است در کل جهان این وضعیت را دارد  و یکی از آسیب‌پذیرترین شغل‌ها هست. خبرنگار هر لحظه جان و ایمنی خود را در معرض خطر قرار می دهد تا بتواند صداقت،‌ آگاهی و روشنایی را به مردم و جامعه منتقل کنند.

حق شناس با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما خبرنگار از این بابت وضعیت سخت‌تری دارند گفت: با توجه به خط‌ قرمزهایی که به شکل نانوشته برای کار خبری و خبرنگار تعریف شده است و مواردی که توسط برخی از نهادهای قدرت برای خبرنگار تعریف شده،‌ وضعیت این عزیزان را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: موسسات مطبوعاتی و حوزه‌های خبری مراقبت بیشتری باید از همکاران خود داشته باشند تا بتوانند شرایط سخت را با تحمل بیشتر طی کنند و حضور خبرنگاران را همچنان به عنوان چشم و گوش و به عنوان صدای آزاد مردم داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز