خبرگزاری کار ایران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:

«خبرنگاری» حرفه سختی است/ بخش زیادی از خبرنگاران در شرایط خوبی قرار ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۱۴۳

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: در کشورهای توسعه یافته یکی از مشاغلی که درآمد و مزایای بالایی دارد، خبرنگاری است، اما با توجه به تلاشهایی که شده کماکان بخش زیادی از خبرنگاران در شرایط خوبی قرار ندارند.

«علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران امروز -چهارشنبه- در وبیناری با عنوان «رسانه و مسئولیت اجتماعی با نگاهی بر بحران کرونا» که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن اشاره به شرایط سخت کادر درمان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم که دو تن از اساتید بزرگ "بهمن اسمی" متخصص بیهوشی و "احمد خسروی" از اساتید برجسته به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند. در روزهای گذشته نیز شاهد بودیم "شهید طهماسبی" که شبانه‌روز در آمل به بیماران خدمت رسانی می‌کردند به دلیل ابتلا به کرونا از بین ما رفتند.

زالی ادامه داد: در حال حاضر شاهد جهش در حرفه هستیم و می‌بینیم دانش حرفه‌ایی شکل گرفته که مورد افتخار است، امروز بسیاری از عزیزان در عرصه‌های مختلف اشراف تکنیکی دارند.

وی تصریح کرد: همین طرح تحول سلامت و زخم کهنه‌ی کاهش اعتبارات سلامت در طول سه دهه گذشته که بخشی از آن اصلاح شد با پشتیبانی عظیم مطالبات رسانه بود و هر کجا خیزش رسانه را شاهد بودیم تحقق یک اتفاق هم بیشتر صورت گرفته است.

زالی با اشاره به بحران‌های کار خبرنگاری ادامه داد: حرفه خبرنگاری، حرفه سختی است و بسیاری از مشاغل که مملو از استرس هستند، فرسودگی زیادی هم دارند و خبرنگاری اصالتا با این استرس همبستگی دارد. در کشورهای توسعه یافته یکی از مشاغلی که درآمد و مزایای بالایی دارد، خبرنگاری است، اما با توجه به تلاشهایی که شده کماکان بخش زیادی از خبرنگاران در شرایط خوبی قرار ندارند و با نگاه منطقی اقتصادی، شرکت در یک حرکت رسانه‌ای مقرون به صرفه نیست، اما کسانی که پذیرفتند در این شغل بمانند، عاشقانه در عرصه‌ خبرنگاری هستند.

زالی با تاکبد بر تاثیر کار خبرنگاری گفت: اگر امروز را با روزهای اول اسفند مقایسه کنید که جامعه ایران در معرض امواج متعدد مباحث غیرعلمی، شبه علمی و علمی قرار داشت، اما امروز می‌بینیم فضا خیلی منطقی‌تر و علمی‌تر شده است که این را مدیون حرکت پرشور خبرنگاری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز