خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تامین تبلت برای دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار توسط دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۱۱۰

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر درباره نقش دستگاه‌ها در کمک به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار گفت: دستگاه‌ها می‌توانند تبلت‌هایی که خودشان تامین کرده‌اند را به مناطق محروم به خصوص استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان هدیه کنند.

«محمدرضا سیفی» مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تهیه تبلت توسط دستگاه‌ها برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار گفت: با توجه به جلساتی که در زمینه رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار برگزار شد، بنا شد دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف هر کدام در طرح "با هر تبلت یک مدرسه می‌سازیم" مشارکت کنند.

او افزود: یکی از مصوبات این جلساتی که داشتیم، این بود که تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلفی که در این جلسه شرکت کردند، اعم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، شورای عالی مناطق آزاد تجاری، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ارتباطات زیرساخت، گمرک، جامعه خیرین مدرسه ساز، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید، اتاق بازرگانی ایران، بانک سینا، بنیاد برکت، بنیاد علوی، همراه اول و ایرانسل در طرح" با هر تبلت یک مدرسه می‌سازیم" مشارکت داشته باشند.

سیفی اضافه کرد: قرار شد برای کمک به این دسته از دانش‌آموزان تبلیغات گسترده‌ای صورت بگیرد و حتی یک سری تبلیغات در تلویزیون پخش شود که حاوی پیام‌های اخلاقی بوده و جمع آوری تبلت برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار را به به صورت فراگیر به مخاطبان تلویزیونی خود بگویند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: باید با مشارکت در طرح "با هر تبلت یک مدرسه می‌سازیم" فرصت تحصیل برای کودکان محروم کشورمان را ایجاد کنیم و این گونه آینده سرزمین کودکانمان را زیباتر سازیم. مبلغ هر تبلت یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان است و مردم هم می‌توانند در این پویش ملی شرکت کنند. 

وی درباره نقش دستگاه‌ها در کمک به دانش آموزان مناطق  کم برخوردار گفت: این اقدام کاملا مشارکتی است و دستگاه‌های مختلف و یا هر شخصی می‌تواند به آن بپیوندد. دستگاه‌ها می‌توانند تبلت‌هایی که خودشان تامین کرده‌اند را به مناطق محروم به خصوص استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان هدیه کنند.

سیفی با اشاره به دانش آموزان اتباع و تهیه تبلت برای آنها گفت: هدف این است که هر کسی طبق مسئولیت اجتماعی و مشارکتی که دارد سهم خود را در این زمینه ایفا کند. البته در این موضوع دانش آموزان اتباع خارجی دیده شده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: قرار بر این شد که طی هفته آینده میزان مشارکت هر کدام از دستگاه‌ها مشخص شود. قول‌هایی داده شده که امیدوارم به محض این که عملی شدند، آن را رسانه‌ای کنیم. همچنین امیدواریم این پویش ملی وقتی شروع شود در کنار تبلیغات تلویزیونی به صورت یک موضوع ملی درآید. 

او افزود: ما یک زمانی برای مناطق محروم  مدرسه می‌ساختیم، اما اکنون بهتر است ساخت مدرسه را به تهیه تبلت تبدیل کنیم. همچنین پول و هزینه‌ای که بانک‌ها و موسسات صرف مدرسه‌سازی می‌کردند و سالانه ۱۰۰ مدرسه می‌ساختند امسال به جای ساخت مدرسه هزار تبلت هدیه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز