خبرگزاری کار ایران

آخرین آمار کرونا در ایران؛

شناسایی ۲۶۹۷ مبتلای جدید و فوت ۱۸۵ بیمار

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۰۷۹

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:از دیروز تا امروز ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۱ نفر از آنها بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۳۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. ۴۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون دو میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری تاکید کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری به اشاره به وضعیت استان بوشهر گفت: در بوشهر آمار ابتلا روند نزولی پیدا کرده است. حدود  ۷۵ درصد از مردم استان بوشهر از ماسک استفاده می‌کنند و امیدواریم با استفاده بیشتر از پروتکل‌ها شاهد کاهش ابتلا در این استان باشیم.

وی همچنین در خصوص استان زنجان گفت: در استان زنجان در اسفند ماه شاهد خیز متوسط بودیم و از فرودین روند ابتلا و بستری رو به کاهش رفت، اما از اوایل خرداد ماه، نمودار ابتلا در زنجان به شکل صعودی شد به طوری که موارد ابتلا در اوایل تیرماه به بیشترین میزان خود رسید.  اکنون با اقدامات خوب انجام شده و همکاری مردم نمودار موارد بستری روزانه در زنجان روند کاهشی پیدا کرده زیرا به طور میانگین ۸۰ درصد از مردم زنجان از ماسک استفاده می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مردم حتما اصول سه گانه را رعایت کنند تا زنجیره بیماری در کشور قطع شود. همچنین تاکید داریم با در پیش رو داشتن تعطیلات مردم از سفرهای غیرضروری به استان‌هایی که در وضعیت قرمز یا هشدار هستند پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز