خبرگزاری کار ایران

سردار هادیانفر:

بیش از ۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می‌شود/ پرهیز از جریمه خودرو در اطراف بیمارستان‌ها/ افزایش ۵۶ درصدی ترددهای جاده‌ای نسبت به ابتدای سال

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۳۵۶

ریس پلیس راهور ناجا گفت: تصادفات خسارت قابل توجهی به نظام وارد می کند و بیش از ۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ۴ ماموریت اساسی را دنبال می کند و همکاران من در سراسر کشور با کمک خداوند این ماموریت‌ها را به نحو احسن انجام می‌دهند. پلیس کنترل ترافیک در ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده اصلی فرعی و روستایی و هزار و ۴۷ شهر را عهده دار هستند.

وی تصریح کرد: توسعه انضباط ترافیکی کاهش سوانح و تصادفات تحول و هوشمندسازی و ارایه خدمات مطلوب از برنامه های ما در سال ۹۹ بود. در سال گذشته نیروی انتظامی بیش از ۷۰ میلیون خدمت در بخش های مختلف ارایه کرده است که بیش از ۳۵ میلیون توسط راهور انجام شده است که بیش از ۵۲ درصد را شامل شده است. 

سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: در بخش کاهش تصادفات اقدامات گسترده ای انجام شده است که بیشترین بخش در حوزه راهنمایی و رانندگی انجام شده و به لطف خدا بعد از دو سال که شاهد توقف افزایش تصادفات بودیم در سال ۹۸ توفیق حاصل شد و توانستیم با ۱.۴ درصد کاهش تصادفات داشته باشیم. درحالی که در  سال۹۷ و ۹۶ افزایش تصادفات را شاهد بودیم.  

وی تصریح کرد: تصادفات خسارت قابل توجهی به نظام وارد می کند و بیش از ۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می شود و هزینه مستقیم و غیرمستقیم کسی که جان خود را در تصادفات از دست می دهد بیش از ۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: سهم پلیس راهور در کاهش تصادفات ۱۸ درصد است و مابقی سهم دستگاههای دیگر از جمله اورژانس، هلال احمر، وزارت بهداشت، وزارت کشور و... است خوشبختانه با هم افزایی دستگاهها طی سال گذشته روند افزایشی تصادفات روند کاهش داشته است و امیدوارم همچنان این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

ریس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ما از رییس جمهور درخواست کردیم کمیسیون ایمنی حمل و نقل با حضور رییس جمهور برگزار شود و طرح نجات مطرح شود همچنین  تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی در خصوص تبادل اطلاعات و توسعه دوربین ها امضا شد و امیدوارم تا پایان سال دو هزار دوربین به جاده ها اضافه شود. در حوزه کنترل و اخذ  عوارض پلیس آمادگی ای تی سی را دارد و زیرساخت آن آماده است تا دیگر در پشت عوارضی ها ترافیک ایجاد نشود و نیازی به ایجاد گیت اخذ عوارض نیست. و امیدوارم از اول شهریورماه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در بحث مدیریت سرعت در جاده های کشور در سه استان به صورت پایلوت انجام می شود و امیدوارم طرح ایمنی سرعت از شهریور ماه اجرا شود چرا که بیشترین علت تصادفات جاده ای افزایش سرعت است و ۳۴ درصد تصادفات در جاده ها است که ۷۰ درصد جان‌باختگان در تصادفات در جاده های کشور است. 

وی ادامه داد: در حوزه برخورد با رانندگان پرخطر تست روانی از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه های ما است البته ما از همه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی تشکر می کنیم چراکه قوانین را رعایت می کنند البته بعضاً برخی رانندگان رعایت نمی کنند. تست سلامت روان با همکاری اورژانس از ماه پیش در حال انجام است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: از شهرداری هایی که ماده ۱۰۸ را اجرا کردند تشکر می کنیم و امیدواریم بتوانند دو هزار نقطه حادثه خیز که هنوز در شهرها باقی است را برطرف کنند. سال گذشته نیز ۷۰ نقطه حادثه خیز در جاده ها برطرف شده است. 

وی ادامه داد: ۲۲ درصد وسایل نقلیه نوشماره افزایش داشته و ۲۵۸۱۵۷ دستگاه شماره گذاری شده است. 

سردار هادیان فر تصریح کرد: مقرر شد هیچ خودرویی بدون پلاک از شرکت خودروسازی خارج نشود و این مسئولیت خطیر برعهده پلیس است و ما در کمتر از ده روز شرایطی ایجاد کردیم که همه خودروها پلاک شوند و تلاش پلیس راهور به صورت شبانه روز جواب داده است. امروز دیگر ما فروش سبدی و فروش خودرو بدون پلاک نداریم.

وی ادامه داد: در حوزه نقل و انتقال یک‌میلیون و ۱۷۶ هزارو ۹۹۷ دستگاه در این حوزه داشتیم که ۵۲ درصد افزایش داشته است. تلاش کردیم پروتکلهای بهداشتی به طور کامل در مراکز نقل و انتقال خودرو رعایت شود. یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۹۶ دستگاه نو شماره، نقل و انتقال و اسقاط خودرو و موتورسیکلت انجام‌شده است اما در حوزه اسقاط با وجود اینکه ۲۵۸ هزار وارد شده و ۶۸۰۰ خودرو وارداتی پلاک شده اما فقط بیش از سه هزار دستگاه خودرو اسقاط شده است. 

وی ادامه داد:  بحث صدور گواهینامه بیش از ۲۱۰ هزارو ۳۰۱ انواع گواهینامه صادر شده است که ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش دارد چراکه آموزشگاهها به مدت ۴۰ روز تعطیل بودند. ۱۵۱هزار و ۶۷۸ نفر گواهینامه  دریافت کرده اند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: تخلفات و اعمال قانون توسط ۱۳ هزار افسر اخطار نویس که به صورت شبانه روز فعالیت می‌کنند انجام می شود. به تاکید فرمانده ناجا چندین بار ابلاغ شده در اعمال جریمه شتاب و عجله نکنند و با تذکر فرد را از تخلف بازدارند.

وی تصریح کرد: تاکید شده همکاران در شهرها از جریمه کردن در اطراف بیمارستان و مراکز درمانی پرهیز کنند و با تذکر به مدیریت ترافیک برسند. تاکید کرده ایم توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ به پایین ترین حد خود برسد و با جریمه کنند. همچنین ابلاغ شد خودروهایی که بالای یک میلیون جریمه دارند توقیف نمی شوند در هفته گذشته برای تمامی کسانی که بالای یک میلیون جریمه داشتند پیامک زده شده است در سایت راهور ۱۲۰ به صورت قسطی جریمه خود را پرداخت کنند تا از توقیفی خارج شود.

وی ادامه داد:  برخی بانک‌ها وجوه جریمه را تا ۳۶ یا ۴۸ ساعت در بانک نگه می دارند که این خلاف قانون است و باید بلافاصله در خزانه وارد شود و ما به تعدادی از بانک‌ها تذکر داده ایم که چنانچه این روند را اصلاح نکنند دسترسی آنها را به جریمه ها می‌بندیم.

وی ادامه داد: بیش از ۳۱ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۴۷۸ جریمه در چهارماهه ابتدای سال اعمال شده است.

وی ادامه داد: همچنین کاربران ترافیکی بلافاصله قبض جریمه را پر اخت نکنند و اجازه دهند تا پیامک برایشان ارسال شود اگر پیامک برای راننده متخلف پیامک ارسال نشد بدانند شماره ثبت شده در سیستم پلیس اشتباه است و باید اصلاح شود و به سرعت برای اصلاح آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ بیش از چهار میلیون و ۹۳۴ هزار در سال ۹۷ دو میلیون و ۵۹۸ هزار و در سال  ۹۸ دو میلیون و۱۴ هزار تصادف خسارتی و جرحی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص تردد در جاده های کشور در مقایسه روز گذشته با زمانی که فاصله گذاری اجتماعی را از هشت فروردین تا سی و یک اردیبهشت اجرا کردیم ۵۶ درصد افزایش تردد داشته ایم. متاسفانه ۷۰ درصد تردد در جاده های کشور در جاده‌های شمالی کشور است و هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیک می شویم میزان ترددها در جاده های شمالی افزایش می یابد.

سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: از اول فروردین طی این ۱۳۷ روز سپری شده از ابتدای سال نسبت به ۱۳۷ روز مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد کاهش تردد داشته ایم. همچنین واژگونی خودروهای ناوگان سنگین بار در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: در شرایطی که بیماری کرونا همچنان در کشور ادامه دارد و نبود طرح ترافیک ۷۰ درصد تردد افزایش داشته است و از مردم خواهش می کنیم از سفرهای غیر ضرور درون شهری و برون شهری پرهیز کنند.نوبت دهی تعویض پلاک در دو مرکز تهران از هفته آینده راه اندازی می شود و امیدوارم با آمادگی زیرساخت ها در سراسر کشور اجرا شود. مردم در مراکز شماره گذاری ضرورتی ندارد نوبت بخرند و صبح زود بیایند همچنین توجه داشته باشند مدت وکالت را سه ماهه بگیرند.

وی ادامه داد: تقسیط جرایم تا آخر ماه مرداد برای وسایل نقلیه توقیفی اجرا می شود. صدور کارت و سند سبز خودرو بدون بازدید از خودرو انجام میشود. همچنین نوبت دهی اینترنتی از روز یکشنبه انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز