خبرگزاری کار ایران

کنکور سراسری در تاریخ تعیین شده برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۴۷

وزیر بهداشت تاکید کرد: کنکور بدون تغییر در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، عصر امروز جلسه ای برای بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزاری بهداشت و علوم، روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در محل ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت پس از پایان جلسه اعلام کرد: علاوه بر عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری، هر حوزه تنها ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرای داوطلبین باشد.

وی ادامه داد:بر  اساس برنامه ریزی قبلی، کنکور سراسری در روزهای پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد ، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود

وی افزود: همچنین مقرر شد کمیته تخصصی برای پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر از آزمون دکتری تشکیل شود تا برای برگزاری آزمون های سراسری با سختگیری بیشتری اجرا شود. روسای کمیسیون آموزش و بهداشت و کمیسیون اجتماعی در کنار همکارانم در وزارت بهداشت و وزارت علوم و سازمان سنجش یک بار دیگر پروتکل ها را مرور می کنند.

نمکی افزود: سه مرحله برای کنکور وجود دارد یکی ورود داوطلبان به حوزه های کنکور، یک مرحله در داخل حوزه های کنکور و مرحله دیگر بازگشت به منزل که باید برای این مراحل پروتکل های سختگیرانه ای اجرا شود.

وزیر بهداشت روز گذشته درباره کنکور سراسری در ایام کرونا گفته بود: باید چهار مرحله حیاتی یعنی زمان قبل از ورود داوطلبان به حوزه های امتحانی، زمانی که خانواده ها پشت در حوزه ها حضور دارند، زمان برگزاری آزمون و زمان ترک داوطلبان را مدیریت کنیم. پیشنهاد بنده این است که ساز و کار مدیریت برگزاری کنکور سراسری باز تعریف شود و جلسه کارشناسی مبسوط تری در این زمینه فردا برگزار شود چون هیچ کس راضی به لطمه وارد شدن به مردم نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز