خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها از بازداشتگاه اوین بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۰۵

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور در بازدید از بازداشتگاه اوین بر توسعه و تعمیق کار فرهنگی پیرامون اصلاح و تربیت زندانیان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، در این بازدید که مدیرکل زندان‌های استان تهران و مدیر بازداشتگاه اوین نیز حضور داشتند، سید عباس جوهری سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان های کشور، بسترسازی مناسب اصلاحی و فرهنگی درنظام زندانبانی را یک اولویت مهم دانست و گفت: کار در زندان کار سخت و طاقت فرساست، لیکن با وجود همه سختی‌ها با توکل بر خدا، ان‌شاءالله بتوانیم پرستاران خوبی باشیم و در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آموزشگاه نیکی بودن زندان سهمی داشته باشیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ایجاد زمینه‌های مناسب تربیتی گفت: هدف اساسی در نظام زندانبانی اسلامی، ایجاد بستر مناسب اصلاحی و تربیتی و فراهم کرون زمینه بازگشت مفید و موثر مددجویان به جامعه است.

 جوهری در ادامه بر توسعه و تعمیق کار فرهنگی پیرامون اصلاح و تربیت زندانیان تأکید کرده، اظهار داشت: از آنجا که مجازات زندان به عنوان یک محدودیت اجتماعی تلقی می‌شود لذا اهمیت اجرای فرآیند فرهنگی و اصلاح و تربیت در آن بیش از هر موضوع دیگری احساس می گردد.

وی هدف از اجرای برنامه‌های بازپروری و فرهنگی در زندان‌های کشور را بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه و مهمتر از آن عدم بازگشت به چرخه جرم عنوان کرد و آن را از افتخارات زندانبانی اسلامی به شمار آورد.

وی  تاکید کرد: رفتار با زندانیان می بایست بر اساس موازین شرع و قانون و با رعایت اخلاق اسلامی و حفظ شان و کرامت انسان‌ها باشد.

همچنین در این دیدار، سید حشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بیشتر افرادی که مرتکب جرم می شوند از سطح تحصیلی پایین برخوردار بوده، یا شغل مناسبی ندارند.

وی تصریح کرد:  بر همین اساس، گسترش و ارتقای آموزش‌های فرهنگی، تربیتی، تحصیلی، ورزشی و فنی حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و اهم برنامه‌های زندان‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در هیچ کدام از مدارکی که معتبر هستند و به زندانی ارائه می‌شود، نامی از زندان برده نشده، وی می تواند پس از آزادی با دریافت وام خوداشتغالی توسط مرکز مراقبت بعد از خروج وارد بازار کار و کسب حلال شود.

براساس این گزارش، سرپرست معاونت سلامت سازمان زندان‌ها در ادامه از اندرزگاهها، کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی، کتابخانه و دارالقران این مرکز بازدید و ضمن دیدار با مددجویان با تعدادی از آنها پیرامون خواسته‌ها و مشکلاتشان به گفتگو نشست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز