خبرگزاری کار ایران

لزوم توجه نمایندگان مجلس به زیرساخت‌های مرزی

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۹۴۵

فرمانده مرزبانی استان کردستان با تأکید بر توجه نمایندگان مجلس بر زیرساخت های مرزی، گفت: مرزبانی برای مشارکت مرزنشینان در تحقق امنیت پایدار؛ استفاده از خرد جمعی و ظرفیت‌های نخبگان و کارشناسان درون و برون سازمانی را همواره در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایلنا، سردار "علیرضا مرزبانی" در دیدار با نمایندگان شهرستان های مرزی سقز، بانه، مریوان و سروآباد استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از عملکرد مرزبانان استان کردستان، اظهار داشت: مرزبانی استان در طول ۲۲۷ کیلومتر از مرزهای استان با برخورداری از نیروی انسانی متدین، ولایتمدار، مردمی و با بهره گیری از دستاوردهای علمی و فنی در راستای تامین نظم و امنیت مرزها ایفای نقش می کند.

وی با اشاره به نقش مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقق عمران و آبادانی مرزها، افزود: امروز زیر ساخت مرزهای استان کردستان دارای مشکلات فراوانی بوده که می طلبد نمایندگان با پیگیری بیش از پیش در راستای دریافت اعتبارات لازم در خصوص انسداد مرز، احداث جاده و هوشمند سازی مرزبانی تلاش کنند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به استیفای حقوق مرزنشینان اشاره و تصریح کرد: بازگشایی بازارچه های موقت، یکی از مطالبات مهم ما برای کمک به معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال در مرزهای استان است که ضروری است در این خصوص نیز چاره اندیشی شود.

این مقام ارشد در مرزبانی کردستان به لزوم حضور میدانی نمایندگان مجلس در مرزها اشاره و اظهار داشت: مرزبانان با اقتدار و توام با رافت اسلامی با هرگونه تجاوز مرزی مقابله و اجازه تردد غیرقانونی و قاچاق کالا را نخواهند داد که این مهم نیاز به انعکاس و اطلاع رسانی دارد.

سردار مرزبانی همچنین با بیان نقش مهم مرزنشینان در برقراری امنیت مرزها، خاطرنشان کرد: مرزبانی برای مشارکت مرزنشینان در تحقق امنیت پایدار؛ بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از نظرات کارشناسانه و ظرفیت‌های نخبگان و کارشناسان درون و برون سازمانی را همواره در دستور کار خود دارد.

از تمام توان برای جذب اعتبارات مرزی استفاده خواهیم کرد

در ادامه این نشست "بهزاد رحیمی" نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تمجید از امنیت پایدار مرزهای استان و تقدیر از زحمات مرزبانان، گفت: امروز همه مدیون زحمات مرزبانان هستیم و به وجود آنان افتخار می کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح هوشمندسازی در مرزبانی، بیان داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت از این طرح حمایت کرده و تمام توان خود را برای جذب اعتبارات و اجرای هرچه سریع تر این طرح به کار می گیریم.

رحیمی همچنین نکاتی را در خصوص بحث"کولبری" و حفظ کرامت مرزنشینان مطرح و عنوان کرد: کولبری به شکل کنونی وجاهت و مشروعیت قانونی نداشته و طرح بازگشایی بازارچه های موقت با مدیریت جامع و کامل تری در حال شکل گیری است.

پیگیری  مطالبات مرزبانان برعهده نمایندگان مجلس است

همچنین در این نشست خانم "شیوا قاسمی" نماینده مردم مریوان و سرو آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی مرزهای استان، اظهار داشت: مرزبانان با روحیه ایثارگری در بدترین شرایط زیستی و حداقل امکانات مشغول حراست از مرزها هستند و پیگیری مطالبات به حق آنان وظیفه ماست.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با تاکید بر نهادینه سازی بحث اقتصاد و فرهنگ در مرزها، تاکید کرد: مردم ساکن در مناطق مرزی خود مرزبان هستند و مرزبانی نیز می تواند از این فرصت برای تامین امنیت مرزها نهایت بهره را ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز