خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

اکثر شهرستان‌های آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونا هستند/ "سفر" در افزایش بیماری موثر بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۳۲۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: اکثر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز هستند، اما شیوع بیماری نسبت به شدت هفته‌های قبل کاهش پیدا کرده است.

«علیار راستگو» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعمال محدودیت‌ها و تاثیر آن بر کاهش بیماری کرونا در استان گفت: تقریبا از  ۲۰ روز گذشته با توجه به عدم رعایتی که در اماکن عمومی وجود داشت و پروتکل‌ها رعایت نشد، با مشکلاتی مواجه شدیم، از همین رو ما نظارت‌ها و محدودیت‌هایی را تشدید کردیم از جمله اینکه زدن ماسک را در ادارات و اماکن عمومی الزامی کردیم، در حال حاضر وضعیت ما به سمت تثبیت شدن است و براساس آخرین آمار  ۷۷۰ نفر در کل استان بستری داشته‌ایم. مبتلایان قطعی ما از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۲۴ هزار و ۳۰۹ نفر بوده‌اند و تعداد ۹۰ درصد این افراد بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در محیط‌های اداری بیش از ۹۰ درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، ارزیابی ما این است که در سطح شهرها و اماکن عمومی نیز بیش از ۶۵ درصد در اماکن و مشاغل و بازار پروتکل‌ها رعایت می‌شود. همچنین در حمل و نقل عمومی نیز ۷۰ درصد پروتکل‌ها رعایت می شود. تلاش ما این است که در شبکه‌های اجتماعی به مردم هشدارهای لازم را داده و مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملزم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیماری کرونا به نوعی پنهانی عمل می‌کند، تصریح کرد: بیماری معمولا در جایی که رعایت نمی‌شود پس از ده الی ۱۵ روز خود را بروز داده و آمار ابتلا را تغییر می‌دهد، اما مجموعا اقداماتی که انجام شده است در راستای سیاست‌های ستاد ملی کرونا بوده و موثر بوده است. ما مراسمات مانند عروسی و ترحیم را اکیدا توصیه کرده‌ایم که برگزار نشود. همچنین استخرها، موزه‌ها و...  تعطیل هستند، اما به نوعی برنامه‌ریزی شده است که در این محدودیت‌ها اشتغال و زندگی مردم دچار مشکل نشود.

راستگو درباره سفر به استان آذربایجان شرقی گفت: اینکه آمار بیماری در استان ما افزایش پیدا کرد، دو علت اساسی دارد، اول جابجایی و رفت و آمد درون استانی است و همچنین با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از بزرگترین استان‌ها به عنوان قطب تجاری، گردشگری و اقتصادی شمال غرب کشور است، این امر باعث می‌شود، رفت و آمد به استان ما زیاد شده و این موضوعات بر افزایش بیماری موثر بوده است.

وی ادامه داد: هرچند ما توصیه و تاکید داشته‌ایم در رستوران‌ها و هتل‌ها پروتکل‌ها رعایت شود و اکیپ‌های بازرسی متشکل از نمایندگان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و اصناف نیز از این مکان‌ها بازرسی می‌کنند، اما اگر در مکان‌هایی پروتکل رعایت نشود ما وظیفه قانونی داریم تا این مکان‌ها را پلمپ کنیم. در این خصوص نیز مواردی در سطح استان به ویژه در شهر تبریز با افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کردند، برخورد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی درباره نقاطی که در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: اکثر شهرستان ها در وضعیت قرمز هستند، اما شیوع بیماری نسبت به شدت هفته‌های قبل کاهش پیدا کرده است. خوشخبتانه از نظر امکانات تخت و بیمارستانی مشکل خاصی نداریم و با توجه به امکاناتی که در استان داریم از ظرفیت‌های لازم در این زمینه استفاده کرده‌ایم.در استان اکثر بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی مجهز شده‌اند و محدودیتی در استان نداریم. الحمدالله با توجه به تعداد تختی که در نظر گرفته‌ایم، فقط ۷۷۰ نفر بستری هستند.

راستگو همچنین درباره برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده برای ایام محرم گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری مراسم‌ها در ماه محرم، هماهنگی در ستاد استانی صورت گرفته و توصیه شده است تا پروتکل‌های بهداشتی را دانشگاه علوم پزشکی تهیه کرده و در اختیار دستگاه‌های ذیربط مانند سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته تا بتوانند در اختیار هیات‌ها قرار دهند، البته ما پویش احسان را در استان راه‌اندازی کردیم و در این پویش ماسک و بسته‌های غذایی را بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز