خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

لغو کنکور امکان‌پذیر نیست/ نارضایتی از نحوه برگزاری آزمون‌های دکتری و تیزهوشان/ شناسایی سرشاخه‌های فروش سوالات کنکور

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۹۹۶

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه برگزاری آزمون دکتری و آزمون تیزهوشان ۹۹ گفت: من از نحوه برگزاری این آزمون‌ها رضایت نداشتم، در برخی موارد دیده شده که در این مراکز تب‌سنج نبوده یا برخی افراد از ماسک استفاده نکرده بودند.

«امانقلیچ شادمهر» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ارائه طرح دو فوریتی برای لغو کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: امروز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به کمیسیون آموزش خواهند آمد و در مورد طرح دو فوریتی لغو کنکور سراسری بحث و گفتگو خواهد شد. من فکر نمی‌کنم این طرح تا زمان کنکور برسد و عملا  می‌توان گفت، اجرایی شدن طرح دو فوریتی لغو کنکور ۹۹ احتمالا منتفی است.

وی ادامه داد: شائبه‌هایی در کنکور دکتری مطرح شده که برخی پروتکل‌ها در آزمون دکتری لحاظ نشده بود، که این باعث شد، آزمون دکتری سال ۹۹ یک مقدار حاشیه داشته باشد.

شادمهر با تاکید بر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری یا عدم برگزاری کنکور تصمیم می‌گیرد، گفت: باید به اتفاق کمیسیون  آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی یک تصمیم جامع در این مورد بگیریم، اما در اصل ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده این موضوع است و قطعا در مجلس بررسی خواهد شد. بیشتر همکاران ما تاکیدشان بر ملزم بودن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت آنها در حین آزمون است. بعضا تعویق کنکور هم مطرح شده، اما لغو آزمون امکانپذیر نیست. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ارزیابی از وضعیت برگزاری آزمون دکترای سال ۹۹ و آزمون تیزهوشان ۹۹ که هفته گذشته برگزار شد، گفت: من از نحوه برگزاری این آزمون‌ها رضایت نداشتم، در برخی موارد دیده شده که در این مراکز تب سنج نبوده یا برخی افراد از ماسک استفاده نکرده بودند. همچنین مواردی بود که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده و فضای آزمون اتاق‌های کوچک و با فاصله کم بوده است. 

شادمهر در خصوص احتمال برگزاری کنکور سراسری در فضای باز گفت: این طرح خوبی است و در برخی کشورها برای آزمون‌های ورودی از این طرح استفاده کردند. اگر بتوان در مجلس درباره آن بحث کرد، طرح خوبی خواهد شد.

وی در واکنش به خرید و فروش سوالات کنکور سراسری سال ۹۹ در فضای مجازی گفت: صددرصد این کار غیرمجاز است و اصلا انجام آن درست نیست. پیش بینی‌هایی برای پیگیری این کار انجام شده و قرار است سرشاخه‌های آنها شناسایی شود و این موضوع در حال بررسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این سوالاتی که توسط سودجویان در فضای مجازی به عنوان سوالات کنکور فروخته می‌شود در واقع سوالات کنکور نیست، بلکه سوال‌های پرتکرار یا مشابه است که به نام سوالات کنکور برای فریب داوطلبان به آنها می‌دهند. مدرسان با تجربه می‌توانند تشخیص بدهند؛ سوالاتی که توسط کلاهبرداران به فروش می‌رسد، اصلا سوال کنکور سراسری ۹۹ نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز