خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از تجهیزات فنی و اپتیکی در تامین امنیت مرزها/ استفاده از فناوری شبیه‌ساز تیراندازی و طب رزم

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۹۲۳

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری شبیه‌ساز تیراندازی و طب رزم در یگان‌های مرزی گفت: تولید و بهره‌برداری از تجهیزات نوین می‌تواند در کنترل قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا، تردد غیرمجاز و تجاوز مرزی و همچنین امنیت مرزها موثر باشد.

به گزارش ایلنا،‌ سردار "احمدعلی گودرزی" در بازدید از شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: در گذشته برای رفع نیاز کوچکترین تجهیزات، وابستگی به سایر کشورها داشتیم که بحمدالله این نیازمندی ها با وجود مهندسان و جوانان غیور ایرانی و با خرد جمعی این مجموعه به پایین تر حد ممکن رسیده است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) باعث افتخار کشور در زمینه تجهیزات نوین اپتیکی است، افزود: این توفیق باعث مباهات مردم کشور و نیروهای مسلح و به خصوص بنده و مرزبانان است که به خودکفایی در این زمینه رسیده ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تهدیدات پیرامونی در اطراف مرزهای کشور وجود دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ۸۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی دارد و با ۱۵ کشور همسایه است؛ این حجم وسیع از مرزهای کشور به خصوص در حوزه دریا نیازمند تقویت در حوزه اپتیکی است.

سردار گودرزی به امنیت مطلوب مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: احساس امنیت و برقراری آن در کشور با هماهنگی، همدلی و همبستگی بین نیروهای مسلح محقق شده و شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) با تولید تجهیزات فنی و اپتیکی و بهره برداری آن توسط نیروهای مسلح نیز در تامین امنیت پایدار کشور نقش ویژه ای دارد.

وی بر اهمیت استفاده از تجهیزات نوین اپتیکی در مرزها تاکید کرد و گفت: تولید و بهره برداری از تجهیزات نوین می تواند در کنترل قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا، تردد غیرمجاز و تجاوز مرزی نقش موثری داشته باشد.

سردار گودرزی با تاکید بر استفاده از شبیه سازهای تیراندازی در یگان های مرزی، بهره برداری از تجهیزات طب رزم و شبکه سازی هوشمند در مرزبانی اظهار داشت: با تاکید فرمانده ناجا قرارگاه هوشمندسازی در مرزبانی تشکیل شده و سعی بر توانمندی و هوشمندسازی مرزبانی با استفاده از تجهیزات نوین و مرز بدون مرزبان است.

گفتنی است؛ در این جلسه بر لزوم همفکری مبنی بر تقویت مرزها با بهره گیری از تجهیزات نوین اپتیکی و فنی تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز