خبرگزاری کار ایران

برگزاری کنکور در حالت امن/ ۹۰ درصد جذب رشته‌ها در کارشناسی ارشد بر اساس سوابق باشد

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۷۴۲

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی مخالف برگزاری کنکور و برخی موافق هستند اما اولویت برای ما سلامت بچه‌هاست؛ اگر قرار است آزمونی برگزار شود باید همه شرایط و پروتکل‌ها رعایت شود که سلامت تضمین باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه پرسشگر درباره برگزاری کنکور، اظهار کرد: واقعیت این است در شرایط فعلی کرونا، وضعیت را بهتر از فردا می‌دانیم چرا که در شهریور، پیک کرونا و آنفلوآنزا را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: برخی مخالف برگزاری کنکور و برخی موافق هستند اما اولویت برای ما سلامت بچه‌هاست؛ اگر قرار است آزمونی برگزار شود باید همه شرایط و پروتکل‌ها رعایت شود که سلامت تضمین باشد.

منادی با بیان اینکه معتقدیم کنکور را می‌شود در حالت امن برگزار کرد، افزود: برخی احساساتی نسبت به این موضوع برخورد می‌کنند؛ سال گذشته هم ۲۰ درصد افراد در کنکور نیامدند.

وی اضافه کرد: برای روز یکشنبه جلسه داریم و معتقدیم می‌شود برای کارشناسی ارشد اصلاحیه بگذارد و ۹۰ درصد جذب رشته‌ها بر اساس سوابق باشد و اگر توجه به این موارد نشود دو فوریتی را آماده کردیم.

جبار کوچکی‌‌نژاد سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس نیز، اظهار کرد: در رابطه با آزمون‌ها که داریم مانند دکتری، استعدادهای درخشان و ...، کمیسیون بهداشت مخالف برگزاری آزمون است.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر هم کنکور را برگزار کردند، افزود: نمی‌توانیم مسیر علم را متوقف کنیم تا ویروس از بین برود بلکه ممکن است در پاییز و زمستان هم شدیدتر باشد.

کوچکی‌‌نژاد ادامه داد: در بیرون از مرزها، شبکه‌های بیگانه خیلی تبلیغات سوء درباره برگزاری آزمون‌ها می‌کنند و این درحالیست که‌ آنها در کشور خودشان آزمون‌ها را برگزار می‌کنند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: وحدت رویه ما ستاد مقابله با کروناست و باید تصمیم آن فصل‌الخطاب باشد.‌

وی با بیان اینکه به نظرم باید آزمون‌ها را برگزار کنیم، افزود: وقتی قرار است کنکور برگزار شود همه امکانات باید در خدمت قرار گیرد و البته امکانات کشور پاسخگوست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز