خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

در روزهای آینده شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود/ هشدار نسبت به خطر وقوع سیلاب در برخی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۲۸۰

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وجود سامانه‌های بارشی طی روزهای آینده‌ی کشور نسبت به خطر سیلاب در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و همچنین ارتفاعات تهران و البرز هشدار داد.

صادق ضیائیان در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ورود سامانه‌ بارشی از روز گذشته به کشور، بیان کرد: این سامانه استان‌های شمال غرب و سواحل دریای خزر را درگیر کرده و در همین نقاط بارش را به همراه دارد، احتمال بارش بیشتر در استان‌های واقع در حاشیه‌ی دریای خزر همچون استانهای مازندران، گیلان، گلستان و همچنین خراسان شمالی و ارتفاعات آن بخش وجود دارد.

به گفته‌ی ضیائیان، فردا (جمعه) و پس فردا (شنبه) بارش را در استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، تهران و البرز خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: بارش‌های تابستانه عمدتاً به شکل رگباری است و حجم بارش‌ها با دقت پیش‌بینی نمی‌شود اما عمدتاً باید مراقب سیلاب‌های مقطعی که اتفاق خواهد افتاد، باشیم.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و همچنین ارتفاعات تهران و البرز به نظر ما از نظر سیلاب خطرناک است و بارش‌های آن از بقیه نواحی شدیدتر خواهد بود، این بارش‌ها در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و انتظار داریم بقیه استان‌ها هم در روز جمعه شاهد بارش باران باشند.

ضیائیان با اشاره به اینکه، پدیده‌ی قابل ملاحظه در این دو روز یعنی روز جمعه و شنبه کاهش موقت دما است، ادامه داد: انتظار داریم این پدیده در نوار شمالی کشور اتفاق بیفتد، به خصوص در سواحل دریای خزر و همچنین استان تهران شاهد کاهش دما باشیم.

وی گفت: برای سواحل دریای خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه انتظار کاهش دما را داریم و بارش‌های شنبه در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز واقع در استان‌های قزوین، سمنان، البرز، تهران و برخی مناطق اصفهان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته‌ی ضیائیان، در روزهای یکشنبه و دوشنبه در ساعت بعد از ظهر برای سواحل دریای خزر، استان اردبیل و ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی بارش هایی را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان افزود: بارش‌های تابستانه به نحوی است که باید آمادگی لازم را دستگاه‌های اجرایی داشته باشند و مردم این مناطق هم باید از قرار گرفتن در مسیر سیل‌ها دوری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز