خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

آمادگی مدارس برای بازگشایی از نیمه شهریور/ لغو مجوز ۱۳ مدرسه غیردولتی به دلیل عدم استرداد شهریه‌های مازاد

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۰۴۱

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از لغو مجوز ۱۳ مدرسه غیردولتی به دلیل عدم استرداد شهریه‌های مازاد خبر داد.

"عبدالرضا فولادوند" مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مسترد کردن شهریه کلاس‌های فوق برنامه مدارس غیردولتی به والدین از تاریخ اسفند ۹۸  تا خرداد  سال ۹۹ که به علت شیوع کرونا برگزار نشد، گفت: ما اعلام کردیم شهریه‌های فوق برنامه باید مسترد شده و همچنین شهریه دانش آموزان کلاس دوازدهم مستقیما به آنان برگردانده شود. همچنین دانش آموزانی که از مدارس غیر دولتی می‌روند باید شهریه‌ را به آنها برگردانند و آنهایی که در مدرسه غیردولتی می‌مانند، می‌توانند شهریه‌شان را به صورت حساب سال آینده اضافه کنند‌ به تعبیر دیگر از مدرسه طلبکار می‌شوند. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: پیش‌تر ما گفتیم به دلیل اینکه در این ایام فوق برنامه‌ای انجام نگرفته باید شهریه مسترد شود، در غیر این صورت والدین و دانش‌آموزان می‌توانند به قسمت شکایت و ارزیابی سایت آموزش و پرورش مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند.  تاکنون موارد متعددی هم داشتیم، اما رفع و رجوع شده و پیگیری کردیم شهریه را پس بدهند و اکنون کمترین شکایت را در این زمینه داریم. 

فولادوند اظهار داشت: طبق دستورات اعلام شده، باید تعداد کل جلساتی که روز اول قرارداد بستند حساب کنند و کلاس های برگزار شده را جدا کنند و آنهایی که برگزار نشده به تناسب میزانی که هست را حساب کنند. 

وی با بیان لغو مجوز ۱۳ مدرسه غیردولتی گفت: شهریه‌های مازاد که مربوط به سال گذشته بوده بعضا به خانواده‌ها بازگردانده شده، ما هم به مدارسی که شهریه اضافه گرفته بودند و شاکی داشتند فشار آوردیم و گفتیم باید شهریه را قانونی بگیرند و مازادش را برگردانند، در این میان مجوز مدارسی که شهریه مسترد نکرده بودند، لغو شد که در مجموع ۱۳ مدرسه بودند. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شیوع کرونا ویروس باعث شده دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به سمت مدارس دولتی بروند؟ گفت: ما آمادگی داریم که در مدارس دولتی ظرفیت‌هایمان را بالا ببریم اما هنوز آمار چیزی به ما نشان نمی‌دهد. ولی فکر می‌کنیم و پیش بینی کردیم که 5 تا 10 درصد این جا به جایی صورت بگیرد از این رو آمادگی این جا به جایی را داریم.

فولادوند با توجه به این که چندین بار به صورت قطعی گفتند شروع سال تحصیلی آموزشی از ۱۵ شهریور خواهد بود وقتی گفته شده ۵۰ درصد حضوری باشد، آیا مدارس ما در تهران برای ۵۰ حضوری آمادگی دارند که پذیرای دانش آموزان باشند؟ گفت: ما برای بازگشایی در ۱۵ شهریور ماه  سه سناریو داریم. به این صورت که اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی شروع می‌شود، اگر وضعیت زرد باشد آموزش نیمه حضوری و اگر وضعیت سفید باشد کاملا حضوری خواهد بود، پس همه چیز  به وضعیت زمان بازگشایی مدارس بستگی دارد. 

وی اضافه کرد: ما کم کم مدارس را برای بازگشایی آماده می‌کنیم، اما اگر وضعیت زرد باشد کارمان خیلی سخت می‌شود، زیرا مساله سرویس‌ها، ضدعفونی کردن، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و استفاده از فضای مجازی برای نیمی از کلاس در خانه را داریم و اکنون در حال بررسی همه این موارد هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت به کمک آموزش و پرورش بیاید، گفت:  متاسفانه غیر از نیروهای بسیج که به ما کمک کردند، عملا جای دیگری کمک نکرده است.البته ما مبلغی اختصاص دادیم ولی برای ضدعفونی باز هم باید مبالغی  اختصاص یابد. 

 فولادوند در پاسخ به این سوال که آیا آماری از دانش‌آموزان مبتلا به کرونا دارید یا خیر؟ گفت: ما پایش‌هایی  را در امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم انجام دادیم، اما قسمت بهداشت ما کارش را در این محور انجام می‌دهد. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: ما دانش آموزان مشکوکی را در حوزه‌های امتحانی داشتیم که در هر حوزه جای جداگانه داشتند و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شدند، همچنین در امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم که بیماری کرونا داشتند در یک اتاق ایزوله و به صورت جداگانه آزمون می‌دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز