خبرگزاری کار ایران

اعلام مهمترین حوادث در سه ماهه ابتدایی سال در تهران

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۷۷۳

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب مهمترین حوادث در سه ماهه ابتدایی سال در تهران را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احسان موُمنی؛ رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب اظهار داشت: با بررسی و آنالیز تصادفات در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۴۸% از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۶% عابرین پیاده ۱۶% راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: حدود ۳۵% از تصادفات در ساعات شب و ۵۴% در معابر بزرگراهی شهر تهران بوقوع پیوسته است. بیشترین تصادفات فوتی در منطقه ۴ شهرداری تهران با ۱۰% از کل متوفیان، در منطقه ۱۵ شهرداری۹% و در منطقه ۱۹ شهرداری ۸% از کل متوفیان می باشد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب با توصیه به رانندگان گفت: در هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود وسرنشینان را بسته نگهدارند. همچنین رانندگان از اقداماتی که باعث حواس پرتی انها می گردد مانند خوردن و آشامیدن،استفاده و صحبت کردن از تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ... در هنگام رانندگی خودداری نمایند.

مومنی خاطرنشان کرد: رانندگان در سطح معابر به تابلو های تعیین مسیر و هشداری توجه کافی داشته باشند و در محلهایی که تردد عابرین بیشتر می باشد مانند تفرجگاها،مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار به تردد عابرین توجه کافی داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین رانندگان به هنگام نزدیک شدن به گذرگاههای عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهند و به حق تقدم عبور عابرین احترام بگدارند. رانندگان موتورسیکلت نیز از کلاه ایمنی استفاده نمایند و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس خودداری نمایند و در تقاطع‌ ها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف کرده تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز