خبرگزاری کار ایران

تاکید استفاده از فرصت‌های نوین بین المللی در میان دانشگاه‌ها در عصر کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۳۸۹

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با وزیر مختار سفارت جمهوری اتریش در تهران و معاون آموزشی و قائم مقام انجمن فرهنگی اتریش دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، با الکساندر ریگر، وزیر مختار سفارت جمهوری اتریش در تهران و فرهاد نجفی، معاون آموزشی و قائم مقام انجمن فرهنگی اتریش دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار که حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی نیز حضور داشتند، همکاری‌های پژوهشی و آکادمیک بین دانشگاه‌های ایران و اتریش به خصوص در قالب اجرای ۱۷ طرح مشترک پژوهشی میان محققان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

سالار آملی با تاکید بر وجود تحلیل‌های متفاوت از شیوع کووید ۱۹ و جهانی بودن این مشکل فراگیر، اظهار داشت: رفع این معضل در سایه همکاری بین المللی و هوشیاری ملت‌ها امکان‌پذیر است.

وی افزود: فضای جدید ایجاد شده بستر خوبی برای نوآوری و فناوری فراهم کرده و امید است نوآوران و فناوران بتوانند در این شرایط با کوشش‌های مجدانه خود پاسخ‌گوی مشکلات باشند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل علاقه‌مندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در مورد برگزاری سومین کارگروه مشترک دو کشور در زمینه آموزش عالی و همکاری های پژوهشی، اکادمیک بین وزارت آموزش، علوم و تحقیقات فدرال اتریش و وزارت عتف، به صورت ویدئو کنفرانس، اعلام کرد و افزود: در شرایط همه‌گیری یا پاندمی ویروس کرونا، برگزاری کنفرانس روسای دانشگاه‌های دو کشور به صورت وبینار توصیه می‌شود.

در این نشست، حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی علاقه‌مندی و آمادگی خود را به منظور ارزیابی وضعیت و نقشه راه همکاری‌های دو کشور در بخش آموزش عالی و پژوهشی و نیز اجرای فاز سوم طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و اتریش در چارچوب برنامه IMPULSE؛ به عنوان مرجع ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی بین‌المللی با اتریش، اعلام کرد.

وی همچنین، خواستار استفاده مناسب از ظرفیت همکاری با EU و بهره‌مندی از برنامه‌های Erasmus + به ویژه در زمینه تبادل دانشجو، استاد و محققان بین دو کشور در شرایط کرونا شد.

الکساندر ریگر، وزیر مختار سفارت جمهوری اتریش در تهران نیز که پس از گذشت ۴ سال فعالیت، به‌زودی کشورمان را ترک خواهند کرد، ضمن ابراز خوشوقتی و تبریک به همکاران ایرانی و اتریشی به خاطر طرح‌ها و برنامه‌های توسعه همکاری‌های بین‌المللی با فدرال اتریش، به اقدامات انجمن فرهنگی سفارت اتریش (ÖKF) برای برگزاری دوره‌های زبان آلمانی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی جهت تبادلات فرهنگی بین ایران و اتریش اشاره کرد و فعالیت‌های این انجمن را به‌عنوان پلی ارتباطی بین دانشمندان و هنرمندان دو کشور دانست.

وی یادآور شد: در حال حاضر، فراگیری زبان در انجمن فرهنگی اتریش،، به صورت آنلاین جهت شرکت در مصاحبه و نام‌نویسی انجام می‌شود.

وزیر مختار سفارت فدرال اتریش در تهران، همچنین تاکید کرد: کشورش، از زمان شیوع کووید ۱۹ درصدد کشف منابع یادگیری آنلاین و مجموعه‌ای از منابع و ابزارهای برخط برای همکاری میان دانشمندان، پژوهشگران، و مربیان، تسهیلات ویزا و نیز فراگیری زبان آموزان به صورت آنلاین بوده و امیدوار است دانشگاه‌های دو کشور بتوانند علاوه بر تمایل به برقراری ارتباطات آکادمیک، این قبیل فعالیت‌های بین المللی را در برنامه‌های راهبردی خود قرار داده و از قابلیت و امکانات آموزش و پژوهش های الکترونیک برای تداوم فعالیت‌های بین‌المللی بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز