خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل‌های برگزاری مراسم محرم امسال

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۳۵۵

در اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا بر رعایت «دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسئولان هیئت های مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها» در ایام ماه محرم تاکید شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و برگزاری آیین‌های سوگواری سیدوسالار شهیدان، اطلاعیه شماره یک خود را با تاکید ویژه بر رعایت «دقیق و کامل شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسئولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه ها» در ایام ماه محرم منتشر کرد.

مفاد اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضا‌های سربسته صرفاً در ایام مشخص شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه‌ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه استانی دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند.

۲. برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول «کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک» انجام می‌شود.

۳. مسئول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد شود.

۴. هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی‌شود و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می‌شود.

۵. صدا و سیما و نهاد‌های تبلیغی و مردمی نسبت به ارائه برنامه‌های ابتکاری مناسب وضعیت فعلی کشور و تقویت فضای معنوی و فرهنگ عاشورایی در فضای تبلیغاتی و مجازی اقدام کنند.

۶. کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و مردمی به ویژه رسانه ها، صدا و سیما و هیئات مذهبی نسبت به آماده سازی افکار عمومی و ارائه آموزش‌های بهداشتی ویژه ایام عزاداری اقدام می‌نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز