خبرگزاری کار ایران

پشتیبانی از سلامت مرزداران و مرزنشینان در مناطق مرزی

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۷۴۳

معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: پشتیبانی همه جانبه از سلامت مرزداران و مرزنشینان از مهمترین اولویت های مرزبانی نیروی انتظامی در مقابله با بحران کرونا در مناطق مرزی می باشد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ پزشک محسن ترکیان در تشریح اقدامات فرماندهی مرزبانی ناجا در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مرزها، گفت: در راستای ابلاغیه ستاد کرونا کشور و کمیته بهداشت درمان کرونا ستاد کل نیروهای مسلح، از اواخر بهمن ماه سال 98 با تشکیل شورای عالی بهداشت، مأموریت مقابله با بحران کرونا در ۵ محور آموزشی، پشتیبانی، مدیریتی، پیشگیری و درمانی در را دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی برای پیشگیری از بیماری کرونا در مرزها، افزود: مرزبانان با آموزش های لازم در پایانه های مرزی، نسبت به ارائه خدمات مردم یاری از قبیل توزیع ماسک، مواد بهداشتی، دستکش و ضدعفونی یگان‌های مرزی، مراکز آموزش، خانه‌های سازمانی و منازل مرزنشینان در مناطق محروم مرزی... به مرزنشینان توجه ویژه ای داشتند.

معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی مرزبانی ناجا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری "مدظله العالی" در خصوص اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه در مناطق محروم مرزی، تصریح کرد: مرزبانی نیروی انتظامی با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در مناطق مرزی، نسبت به تهیه مواد غذایی، بهداشتی و ... برای مرزنشینان کم بضاعت اقدام و آنها را در بین مرزنشینان توزیع کردند. 

سرهنگ ترکیان افزود: به منظور خدمات رسانی به مرزداران و مرزنشینان، آمبولانس های یگان‌های مرزی افراد مبتلا به بیماری کرونا در مناطق مرزی را به بیمارستان های منتخب وزارت بهداشت  اعزام می‌کنند.

وی غربالگری روزانه کارکنان مرزبانی در یگان های مرزی و مشارکت در ارتقاء سطح بهداشتی، درمانی مرزنشینان را از اولویت برنامه حوزه سلامت در مرزبانی ناجا دانست و گفت: مرزبانان از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، به منظور جلوگیری از هرگونه قاچاق اقلام بهداشتی و دارویی در مبارزه با این پدیده شوم از هیچ تلاشی دریغ نکردند و مبارزه با قاچاق اقلام بهداشتی را به صورت ویژه در دستور قرار دادند.

معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت بحران کرونا، تصریح کرد: با فراگیری ویروس کرونا در کشور، مرزداران در عرصه حوزه سلامت با ایجاد مکان های قرنطینه در یگان ها و مراکز آموزش، بازدید از بوفه های مواد غذایی، مراکز پخت و پز یگان های مرزی، اجرای طرح فاصله گذاری ایمن و گندزدایی روزانه و مستمر یگان های مرزی، مراکز آموزشی و شهرک های سازمانی و مناطق مرزنشین با جدیت و اهتمام ویژه دنبال می کنند.

وی بیان داشت : در زمان مواجهه با بحران کمبود ماسک، کارکنان و خانواده های ساکن در مناطق مرزی با همت و همدلی در تولید ماسک های خانگی و توزیع رایگان بین  مرزنشینان و مرزداران را در مدیریت این بحران یاری کردند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ ترکیان در پایان با اشاره به استمرار ماموریت های این معاونت تا پایان بحران کرونا از راهبردها و حمایت های مستمر معاونت بهداد ناجا در این راستا قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با احساس مسئولیت نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری در دنیا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز