خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های استان تهران:

رسیدگی به وضعیت رفاهی زندانیان زن در اولویت برنامه‌ها قراردارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۷۳۹

مدیر کل زندان‌های استان تهران طی بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران، وضعیت رفاهی آنان را بررسی نموده، بر لزوم نگاه خاص قضات و مددکاران به شرایط ارتکاب جرم از سوی آنان و گسترش رأفت اسلامی در خصوص مجازات های جایگزین حبس تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت اله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران اظهار داشت: نگاه قضات همواره بر مساعدت به زنان متهم یا محکوم استوار است، زیرا اغلب آنان شرایط اجتماعی و خانوادگی مناسب نداشته، تحت تأثیر فرد دیگر مرتکب جرم شده اند و بیش از متهمین مرد، نیازمند کمک هستند.

حیات الغیب با تأکید بر لزوم ارائه خدمات بیشتر به مادران گفت: خوشبختانه تحولات عمرانی، بهداشتی، رفاهی و آموزشی عظیمی در زندان های استان به ویژه ندامتگاه زنان روی داده که نتیجه آن ارتقای خدمات و حفظ حقوق شهروندی این قشر آسیب پذیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت در عرصه نوسازی و زیباسازی زندان های استان در این ندامتگاه طی یک سال اخیر اتفاق افتاده است و با تلاش مدیر و کارکنان زندان زنان، تا حد ممکن مشکلات این مرکز در تمام بخش ها حل شده، روند خدمات به صورت مستمر ادامه دارد.

مدیر کل زندان های استان تهران همچنین گفت: رسیدگی به وضعیت رفاهی زندانیان زن در اولویت برنامه ها قرار دارد با نوسازی و تجهیز تمام اماکن و گسترش خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، رفاهی، مددکاری و دیگر نیازهای زندانیان زن، تلاش گردیده تا آسیب های فضای محدود زندان به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی مددکاران این ندامتگاه در جهت رفع مشکلات مددجویان زن و ارتباط بیشتر آنان با فرزندانشان تصریح کرد: اغلب زنان زندانی مادر یا سرپرست خانواده هستند و با ارتکاب جرایم و داشتن شاکی خصوصی، ناگزیر از نگهداری آنان در زندان هستیم ولی تمام کارکنان در بخش های مختلف مانند قضایی، مددکاری، بهداشت و درمان و روانشناسی با همت وصف ناپذیر، زمینه مناسبی فراهم نموده اند تا زندانی دغدغه ای نداشته، فرزندان و خانواده اش نیز تحت حمایت قانونی قرار می گیرند.

حیات الغیب با تأکید بر لزوم نگاه خاص قضات و مددکاران به شرایط ارتکاب جرم از سوی آنان و گسترش رأفت اسلامی در خصوص مجازات های جایگزین حبس گفت: اکثر زنانی که وارد زندان می شوند، تحت تأثیر فرد دیگر و از روی ناآگاهی نسبت به قوانین مرتکب جرم گردیده اند، در شرایطی که دنیا درگیر بیماری کرونا شده، کادر درمان زندان با نظارت و کنترل شدید، مانع ورود ویروس می شود و دستورالعمل های قوه قضائیه و برنامه های ابلاغی سازمان زندان ها بر کاهش جمعیت کیفری و مرخصی زندانیان به ویژه زندانیان زن که خوشبختانه نسبت به مردان بسیار کمتر هستند، تأکید دارد.

در این بازدید که علی رستمی معاون اداری مال و علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیتی نیز حضور داشتند، ضمن بازدید ۵ ساعته از کلیه اماکن ندامتگاه، مشکلات مددجویان نیز مورد بررسی قرار گرفته، دستورات لازم توسط مدیر کل زندان های استان تهران صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز