خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

ابتلای ۵۴ نفر از داوطلبان دکتری به کرونا/ مهلت خوداظهاری تمام نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۷۱۸

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ابتلای ۵۴ نفر از داوطلبان دکتری به کرونا ویروس خبر داد.

«فاطمه زرین‌آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین پالایش از وضعیت داوطلبان مبتلا به کرونا در آزمون دکتری گفت: ما اطلاعات این افراد مبتلا را برای وزارت بهداشت فرستادیم و با هماهنگی آنها یک حوزه جدا در نظر گرفتیم. طبق صحبت‌هایی که با وزارت بهداشت شده محل حوزه امتحانی آنها به احتمال خیلی زیاد بیمارستان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از داوطلبان دکتری مبتلا به کووید ۱۹ در تهران هستند؟ گفت: از آمار تفکیکی اطلاعی ندارم، ولی در مجموع ۵۴ نفر بودند که یک نفر از آنها در بیمارستان بستری است و مابقی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

زرین آمیزی در واکنش به اینکه زمان خوداظهاری تا روز شنبه بوده، اگر پس از این تاریخ کسی مبتلا شود چطور باید اعلام کند؟ گفت: داوطلبان حتما فرم خودارزیابی salamat.ir  را پر کنند و اگر علائم مشکوک بیماری را داشتند و یا بیماریشان تایید شده باشد، توسط خود وزارت بهداشت اعلام می‌شود که این افراد هم مثل مواردی که محل آزمونشان جداست، بتوانند در محل جداگانه‌ای آزمون بدهند.

وی تاکید کرد: داوطلبان هنوز وقت دارند و نگران نباشند. به همین دلیل تاکید کردیم همه داوطلبان فرم خود ارزیابی که توسط وزارت بهداشت طراحی شده را حتما پر کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به گلایه داوطلبان علوم انسانی و ریاضی که  به صورت همزمان صبح روز پنج شنبه ۳۰ مرداد آزمون دارند، گفت: این رشته‌ها اصلا پرمتقاضی نیستند. کل تعداد شرکت کندگان گروه ریاضی و علوم انسانی اندازه نیمی از داوطلبان رشته تجربی نیست و آمار آن موجود است. 

وی افزود: آزمون پرمتقاضی رشته تجربی است که در یک روز برگزار می‌شود. برای این که فرصت باشد که محل برگزاری آزمون  مجددا ضدعفونی شود و تمهیدات بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهند آزمون زبان و هنر در روز جدا برگزار می‌شود. وضعیت مانند سال‌های قبل نیست که بعدازظهر همان روز  آزمون برگزار شود. 

زرین آمیزی در پاسخ به این سوال که توزیع جمعیتی داوطلبان و تقسیم بندی آزمون‌ها طی چهار روز بر چه اساسی بوده است؟ گفت: ما سه گروه اصلی ریاضی، تجربی و انسانی داریم و گروه هنر و زبان گروه‌های شناور هستند که داوطلب علاوه بر رشته اصلی خودش می‌تواند این دو گروه را نیز انتخاب کند. این دو گروه نمی‌توانند با گروه اصلی تلاقی داشته باشند و باید مجزا باشند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: در سال‌های گذشته معمولا عصر همان روزهای برگزاری آزمون، گروه‌های اصلی آزمون زبان و هنر برگزار می‌شد. امسال به خاطر این که فرصت برای ضدعفونی حوزه‌ها وجود داشته باشد و کاهش تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه‌ها را داشته باشیم؛ در یک گروه جداگانه و مستقل آزمون‌ها را برگزار می‌کنیم تا پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتری رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز