خبرگزاری کار ایران

افزایش آمار غرق‌شدگی در خردادماه/جان باختن ۳۱۲ نفر در سه ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۵۴۰

با وجود کاهش ۱۵ درصدی تلفات غرق‌شدگی در کشور طی سه ماهه نخست امسال که قطعا محدود شدن سفرها در پی شیوع بیماری کرونا یکی از علت های آن است، متاسفانه در ماه خرداد با افزایش ۱۳.۶ درصدی این آمار مواجه بودیم.

به گزارش ایلنا، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: رشد آمار غرق شدگی در خرداد ماه علیرغم کاهش قابل توجه آن در ماه های فروردین و اردیبهشت، نشان دهنده افزایش سفرها به مناطق تفریحی و شهرهای ساحلی و شنا در رودخانه ها، ‌دریاچه های طبیعی و مصنوعی و دریا با آغاز فصل گرم سال است که علاوه بر افزایش تلفات غرق شدگی، در شرایط شیوع کرونا اقدامی خطرآفرین محسوب می شود.

مرگ ۳۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در سه ماهه نخست سال

در بهار امسال ۳۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۳۶۷ نفر بود، ۱۵ درصد کمتر شده است.

از کل تلفات غرق شدگی سه ماهه نخست امسال ۲۵۵ نفر مرد و ۵۷ نفر زن بودند، در این مدت استان های فارس با ۳۴، خوزستان و مازندران هر کدام با ۲۸ و گیلان با ۲۲ فوتی بیشترین آمار مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

رودخانه همچنان بیشترین تلفات غرق شدگی را دارند

بر اساس آمارهای سه ماهه نخست امسال، بیشترین آمار تلفات غرق شدگی مربوط به رودخانه ها است. در این مدت ۱۲۵ نفر در رودخانه ها جان باخته اند. آمار غرق شدگی در دریا نیز در این مدت ۲۹ نفر (۲۳ نفر خارج طرح و شش نفر در محدوده طرح) گزارش شده است.

مطابق آمارها بعد از رودخانه ها بیشترین تلفات غرق شدگی به ترتیب مربوط به کانال ها، دریاچه های مصنوعی و سدها هر کدام با ۳۳، استخر کشاورزی با ۳۲، دریا با ۲۹، استخر شنا با ۱۸، دریاچه طبیعی با ۱۴، حوض و حوضچه با شش و چاه با چهار فوتی بوده است. ۱۸ نفر نیز در سایر مکان های آبی جان باخته اند.

رشد تلفات در خرداد ماه

در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تلفات غرق شدگی با رشد ۱۳.۶ درصدی مواجه بود. در این ماه ۱۵۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که ۱۹ نفر بیشتر از خرداد ماه سال گذشته است.

سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن هشدار در خصوص رعایت نکات ایمنی برای شنا کردن در رودخانه ها، کانال ها، دریاچه های طبیعی و مصنوعی و دریا، به هوطنان عزیز توصیه می کند با توجه به اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در کشور از انجام هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند تا با رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی، از میزان مبتلایان و نیز تلفات ناشی از بیماری کاسته شده و سریع‌تر به شرایط کنترل و مهار بیماری دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز