خبرگزاری کار ایران

گزارش کلاهبرداری در فضای مجازی حتی در مبالغ بسیار کم

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۴۹۲

رئیس پلیس فتا از شهروندان خواست در صورت وقوع جرم کلاهبرداری در فضای مجازی حتی در مبالغ بسیار کم به پلیس فتا مراجعه و اعلام شکایت کنند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، اظهارداشت: گاهی کلاهبرداری در فضای مجازی با مبالغ بسیار اندک رخ می دهد و کاربران فضای مجازی با توجه به ارزش ریالی کم مبلغ کلاهبرداری از اعلام شکایت منصرف می شوند، هر چند که جمع شدن این اندک ها برای فرد کلاهبرداری مبلغ هنگفتی در پی دارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که امکان مراجعه حضوری برای کاربران فضای مجازی وجود ندارد، کاربران این فضا می توانند از طریق وب ‌سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir شکایت خود را ثبت و خواستار تحقیقات پلیسی باشند.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی از شهروندان خواست برای جلوگیری از ورود خسارت به سایر افراد بهتر است که کاربران فضای مجازی به اندک بودن خسارت مالی ناشی از کلاهبرداری توجه نکنند و برای طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کنند تا بدین طریق با شناسایی عامل یا عاملان کلاهبرداری سایر کاربران فضای مجازی طعمه این افراد قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: طبق قانون هر فعل و ترک فعلی که قانون برای آن مجازات تعیین کرده، جرم است. بر این اساس رفتار مجرمانه کلاهبرداران فضای مجازی مورد توجه قانون گذار است. بدون اینکه در خصوص ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده، قانونگذار اشاره ای کرده باشد.

سرهنگ گودرزی در خاتمه گفت: مسئولیت پذیری شهروندان و اعلام جرم توسط آنان بدون در نظر گرفتن منفعت مالی، موجب امنیت بیشتر فضای مجازی برای کاربران اینترنتی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز