خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تهران امروز شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۷۵

به گفته‌ی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخر هفته‌ با کاهش دما در تهران مواجه خواهیم شد.

«صادق ضیائیان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: انتظار رگبار، باران و وزش باد شدید در استان‌های تهران سمنان و استان‌های شمالی را داریم.

وی ادامه داد: در واقع انتظار داریم در یک الی دو روز آینده در رشته کوه‌های البرز، رشته کوه زاگرس، بخش‌هایی از استان فارس، بخش‌های از استان کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات استان هرمزگان، به ویژه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان شاهد بارش‌های رگباری باشیم.

ضیائیان افزود: دما تا اواسط هفته در اغلب نقاط کشور با همین موج گرمایی که وجود دارد پایدار خواهد ماند، در مناطق جنوب غربی استان‌های خوزستان و ایلام تا پایان هفته موج گرما حاکم خواهد بود، اما از روز چهارشنبه از شمال غرب کشور سامانه‌ای وارد می‌شود که بارش‌هایی را همراه خود دارد و باعث کاهش دما می‌شود و پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور و همچنین در شمال شرق کشور نفوذ خواهد کرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: آخر هفته خنکی را برای استان تهران و استان‌های ساحلی در شمال کشور شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در آخر هفته استان‌هایی مثل خراسان رضوی و خراسان شمالی هوای خنک‌تری خواهند داشت، یعنی افت دمای بین ۳ تا ۷ درجه، بسته به نقاط مختلف اتفاق می‌افتد و انتظار داریم تداوم وزش باد شدید را در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تا پایان هفته داشته باشیم.

ضیائیان در پایان گفت: در مورد آب و هوای ارتفاعات تهران انتظار داریم امروز شاهد رگبار باران و رعد و برق و در جنوب استان تهران هم شاهد وزش باد شدید باشیم، در این یک الی دو روز به دلیل ناپایداری‌هایی که وجود دارد تهویه بیشتری صورت می‌گیرد و انتظار نداریم آلودگی زیادی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز