خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان شهدای تجریش:

آمار ورودی بیماران کرونایی از ترخیصی‌ها پیشی گرفته است/ ابتلای ۲۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا/ برخی از نیروها دوباره درگیر بیماری شدند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۹۶۹

رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ نفر از کادر درمان این بیمارستان به کرونا مبتلا شدند.

«رضا جلیلی خشنود» رئیس بیمارستان شهدای تجریش در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد تعداد مبتلاهای کادر درمان این بیمارستان به کرونا گفت: همه‌ی کادر درمان به کرونا مبتلا نشدند، چون بیش از هزار و بیست کادر درمان داریم، اما تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شدند، یعنی آمار از اول اسفند تا الان به این تعداد رسیده است.

 وی گفت: کادر درمان از پزشک، پرستار، کمک بهیار و همچنین کادر اداری و حمل و نقل به مرور به ویروس کرونا آلوده شدند. البته این مشکل نه تنها برای بیمارستان شهدای تجریش بلکه در اکثر بیمارستان‌های کشور وجود دارد و این موضوع منجر به مواجه با کمبود نیرو خواهد شد، تا زمانی که جواب تست این افراد منفی شود، چند هفته زمان می‌برد.

خشنود تصریح کرد: نکته‌ی مهم این است که بعد از بهبود تا مدتی ضعف‌های جسمانی بر این افراد غلبه می‌کند و اینکه نیروها به سیستم خدمات رسانی برگردند، زمان‌بر خواهد بود.

 وی ضمن اشاره به افزایش میزان آمارها گفت: با وجود افزایش تعداد مبتلاها به ویروس کرونا، بیمارستان‌ها بر طبق رسالت‌شان فقط به بیماران کرونایی سرویس نمی‌دهند و باید به بیماران غیرکرونایی هم خدمات ارائه داد، مثل بیمارستان ما که همین دلیل باعث می‌شود تا در بخش‌های بیمارستان با افزایش بیماران و کاهش کادر درمان مواجه شویم.

خشنود در مورد تعداد ابتلای کادر بیمارستان گفت: حدود ۱۲ روز بنده در بیمارستان بستری بودم و دو نفر از همکارانم هر کدام در چندین نوبت به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شدند، اما به طور متوسط اکنون حدود ۱۵ الی ۲۰ نفر از نیروهای ما در بخش‌های مختلف بستری هستند و این افراد تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به دلیل مراقبت‌های خوب سیستم پزشکی و پرستاری تا امروز هیچ فوتی در بیمارستان نداشتیم، اما بیماران بسیار زیاد داشتیم که همه تحت درمان قرار گرفتند و همچنان بیماران دیگری هم در بیمارستان حضور دارند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش بیان کرد: بعضی مواقع به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبور می‌شویم تا بعضی بخش‌های بیمارستان را تعطیل کنیم که این مشکل خیلی از بیمارستان‌ها است.در واقع بیمارستان‌ها یک الی دو بخش را به دلیل کمبود نیروی انسانی تعطیل می‌کنند، حتی بیمارستان‌های امام خمینی و مسیح دانشوری هم دچار این مشکل شدند که به اجبار بخش‌هایی را به حالت تعطیل در بیاورند تا از نیروهای آن بخش برای بخش‌های دیگر استفاده کنند.

خشنود با تاکید بر زحمات کادر درمان گفت: با شروع شیوع کرونا ما این انتظار را داشتیم که خیلی از نیروهایی کادر درمان ترک خدمت کنند، ولی الان که وسط بحران ویروس کرونا قرار داریم، هیچ کدام از نیر‌وها ترک خدمت نکردند و با جان و دل خدمت رسانی را پیش می‌برند. این نیروها وقتی آلوده می‌شوند برای درمان مراجعه می کنند و به محض بهبودی دوباره به سرکار خود برمی‌گردند.

وی در ادامه افزود: با طولانی شدن زمان شیوع کرونا، پوشیدن لباس‌های سخت، قرنطینه‌های بیمارستان و دوری از خانواده که این نیروها تحمل می‌کنند، شرایط را خیلی دشوار می‌‌کند و بر روحیه کادر درمان تاثیر خواهد داشت، بنابراین ما دست تک تک نیروهای کادر درمان را می‌بوسیم که از جان و دل با کمترین دریافتی‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها گفت: افرادی در کادر درمان بودند که دوباره به ویروس کرونا دچار شدند و همچنان بعد از بهبودی خدمت رسانی را از سر گرفتند، اما متاسفانه در هفته‌های گذشته به دلیل عدم رعایت فاصله‌ اجتماعی و بازگشایی مشاغل پرخطر، ورودی بیمارستان‌ها خیلی زیاد شده‌اند به طوری که میزان بیماران ورودی نسبت به ترخیص پیشی گرفته است، اما امیدواریم در هفته‌های اخیر با ایجاد مجدد محدودیت‌های شغلی و رعایت بیشتر پروتکل‌ها شاهد یک شیب نزولی باشیم.

خشنود گفت: بیمارستان ما ۴۱۰ تختخواب دارد که حدود ۱۲۰ تخت‌ از آی سی یو تا بخش‌های غیر از آی سی یو و حتی اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص دارد و بقیه بخش‌ها به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند، اما از بیماران در هنگام ورود به بیمارستان تستی گرفته می‌شود که اگر منفی باشد می‌توانند به بخشی که می‌خواهند، مراجعه کنند.

وی در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها افزود: خواهش ما از مردم این است که از سفرهای غیرضروری درون شهری خودداری کنند تا بتوانیم با پیک دوم ویروس کرونا مقابله کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز