خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

شناسایی ۲۳۱۶ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور/ خودداری از سفر به جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۸۵۶

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۱۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا طی شبانه‌روز گذشته گفت: از دیروز تا امروز ۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسید.

لاری تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۳۶۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکنون دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به استان خراسان شمالی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی طی یک هفته گذشته، یک شهرستان به شهرستانهای قرمز افزوده شده؛ به طوری که چهار شهرستان قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار بودند. موارد بستری نیز طی یک ماه گذشته در سه شهرستان این استان به سه برابر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر پرهیز از سفر به جزیره کیش تا بهبود شرایط بیماری، ادامه داد: در استان هرمزگان دو شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند و در کل استان روند نسبتا کاهشی را در موارد بستری و ابتلا شاهد هستیم اما در دو شهرستان پارسیان و جزیره کیش افزایش موارد بستری و ابتلا نگران کننده است؛ به خصوص در جزیره کیش و از هموطنان می خواهیم تا بهبود شرایط بیماری از سفر به کیش خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز