خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

لباس مجهز برای مراقبان آزمون‌های سراسری/ حوزه امتحانی داوطلبان مبتلا به کرونا احتمالا "بیمارستان" است

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۷۲۳

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مراقبانی که در جلسه آزمون مبتلایان به کرونا خواهد بود مانند پزشکان و پرستاران باید مجهز به لباس، گان و شیلد باشد.

«فاطمه زرین‌آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جداسازی داوطلبان مبتلا به کرونا از سایر داوطلبان در آزمون دکتری سال ۹۹ گفت: طبق تاریخ اعلام شده این افراد بعد از خوداظهاری و تایید وزارت بهداشت در مکانی همراه با سایر داوطلبان مبتلا به کرونا در همان شهری که قرار است آزمون بدهند، در یک مکان مجزا که وزارت بهداشت با سازمان سنجش هماهنگ می‌کند، امتحان خواهند داد.

زرین آمیزی توضیح داد: تلاش شده که حوزه در نظر گرفته شده برای داوطلبان مبتلا به کرونا یک حوزه مثل یک کلینیک یا یک بیمارستان باشد، ولی بسته به تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هر شهر و حوزه‌ای که داریم تصمیم‌گیری خواهد شد‌ که مکان آزمون و حوزه مورد نظر دقیقا کجا باشد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تا پایان امروز تعداد داوطلبان مبتلا به کرونا جمع‌آوری خواهد شد و سپس در مورد این  آزمون برای داوطلبان مبتلا تصمیم‌گیری می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که شخص مراقب که قرار است از داوطلبان مبتلا به کرونا آزمون بگیرد و بر آزمون آنها نظارت داشته باشد چه شرایطی خواهد داشت؟ گفت: مراقبان آزمون‌های سراسری نیز با لباس‌های مجهز در حوزه‌های امتحانی حاضر خواهند شد.

زرین آمیزی تصریح کرد: البته الان اصلا قابل پیش‌بینی نیست که ما در هر شهر چند داوطلب مبتلا به کرونا داشته باشیم، بسته به تعداد داوطلبان مبتلا، نسبت به مکان و مراقب آنها تصمیم‌گیری خواهد شد، اما مراقبانی که در جلسه آزمون مبتلایان به کرونا خواهد بود مانند پزشکان و پرستاران باید مجهز به لباس، گان و شیلد باشد. 

وی در رابطه با آخرین آمار خوداظهاری‌ از داوطلبان آزمون‌های سراسری امسال گفت: تا پایان امروز آخرین آمار جمع‌آوری می‌شود؛ سپس این تعداد باید به وزارت بهداشت ارائه شده و پالایش شود. ممکن است برخی داوطلبان خیلی پیش‌تر از زمانی که ما اعلام کرده‌ایم به کرونا مبتلا شده باشند. ما اعلام کردیم که اگر داوطلبان از ۲۸ تیرماه مشکوک و یا مبتلا بوده‌اند اعلام کنند، ولی خیلی از افراد ممکن است که علائم داشته باشند، اما ابتلای آنها تایید نشده باشد، از این رو باید این مسئله از سوی وزارت بهداشت پالایش شود.

سخنگوی سازمان سنجش در رابطه با برگزاری کنکور و آزمون‌های سراسری در فضای باز  یا به عنوان مثال در استادیوم گفت: باید دید آیا در فضاهای باز یا به قول شما استادیوم زیرساخت برگزاری آزمون فراهم هست یا خیر. اینکه کنکور را در فضای باز  برگزار کنیم به شکل جدی مطرح نشده است.

وی اضافه کرد: به صورت قطعی از ارگان ذیربطی این مسائل مطرح نشده است، ولی ما در هر شهری فضای باز مناسب نداریم که بتوانیم در آن آزمون کنکور را برگزار کنیم. زیرساخت‌های این طرح باید از پیش در کشور وجود داشته باشد.

زیرین آمیزی بیان تاکید کرد: این فضای باز باید در همه شهرها موجود باشد و بتوانیم کنکور را در فضای باز برگزار کنیم. ما باید تسهیلاتی را برای داوطلبان در نظر بگیریم که همه آنها به صورت یکسان از آن بهره‌مند شوند‌.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شیوع کرونا پیش بینی ریزش داوطلب و افزایش غیبت‌ها در کنکور سراسری سال ۹۹ وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما در کنکور هر سال بین ۱۰ تا ۲۰ درصد داوطلب غایب داریم و این مورد خیلی دور از انتظار نیست. غایب بودن داوطلبان سر جلسه کنکور موضوع تازه‌ای نیست و هر سال با آن مواجه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز