خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

تداوم افزایش دمای تهران طی ۴ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۴۴۱

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه امروز انتظار رگبار باران در استان البرز، تهران و سمنان وجود دارد، گفت: ما انتظار افزایش دما‌ی تهران در روزهای آینده یعنی تا روز دوشنبه را خواهیم داشت که این موضوع بر روی آلودگی هوا تاثیر خواهد داشت.

 صادق ضیاییان  در گفت‌و گو با ایلنا، در مورد وجود آلودگی در روزهای گرم سال گفت: عمده آلودگی که در شهر تهران وجود دارد به دلیل وجود لایه اوزون اتفاق می‌افتد و در روزهای گرم سال که گرما بالا می رود ما شاهد این اتفاق هستیم، معمولاً در ساعتهای بعدازظهر این اتفاق می‌افتد، چون با توجه به آلاینده‌های که در جو وجود دارد شرایط لازم برای تولید اوزون  و ایجاد آلودگی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: ما انتظار افزایش دما‌ی تهران در روزهای آینده یعنی تا روز دوشنبه را خواهیم داشت که این آلودگی هم معمولاً در ساعت‌های بعدازظهر اتفاق می‌افتد ولی همانطور که گفتم این آلودگی عموماً به لایه اوزون مربوط خواهد شد.

ضیاییان در ادامه ضمن اشاره به سامانه‌ی هوای کشور گفت:انتظار داریم  امروز در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و حتی نیمه شمالی خراسان رضوی بارش‌هایی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: این موضوع در ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی هم اتفاق می افتد و انتظار داریم رگبار باران در ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان که بیشتر سمت شمال کشور و ارتفاعات دریای خزر هستند هم اتفاق بیوفتد.

مدیر کل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان به ویژه شرق و شمال این استان و همچنین جنوب  کرمان انتظار داریم بارش‌های وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین  انتظار رگبار باران در استان فارس به ویژه نیمه غربی و جنوبی راداریم و ممکن است در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد شاهد رگبارهای باران باشیم.

ضیاییان در پایان گفت: عمدتاً و به صورت خلاصه در رشته کوه زاگرس بارش‌هایی به صورت پراکنده خواهیم داشت و برای فردا هم در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی در ساعت بعد از ظهر رگبارهای پراکنده را شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز