خبرگزاری کار ایران

افتتاح طرح‌های عمرانی در ندامتگاه ورامین

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۸۶۹

مدیر کل زندان‌های استان تهران در مراسم افتتاح طرح های جدید عمرانی ندامتگاه ورامین گفت: رسالت و هدف اصلی ما، بازپروری، اصلاح و تربیت، کاهش هدفمند جمعیت کیفری و بازگشت سالم زندانیان به چرخه فرهنگی و اجتماعی جامعه است که این مهم مستلزم دانش روز، تلاش مضاعف، تقویت روحیه همدلی و همکاری مسئولین و کارکنان است.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت اله حیات الغیب اظهار داشت: اقدامات جهادی که از تیر ماه سال گذشته با تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان زندان های استان تهران آغاز شد، پس از یکسال به ثمر نشسته و حاصل آن تحولات اساسی در حوزه های مختلف زندانبانی و ارتقای حقوق شهروندی در همه زندان های استان است و طبق برنامه های کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت در این ندامتگاه نیز از اواخر سال گذشته شروع شده بود.

این مقام ارشد زندان های استان تهران در ادامه تاکید کرد: رسالت و هدف اصلی ما در زندانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، بازپروری، اصلاح و تربیت، کاهش هدفمند جمعیت کیفری، بازگشت سالم زندانیان به چرخه فرهنگی و اجتماعی جامعه است که این مهم مستلزم دانش روز، تلاش مضاعف، تقویت روحیه همدلی و همکاری مسئولین و کارکنان است و بایستی در سرلوحه مدیریت تمام ندامتگاهها قرار گیرد.

حیات الغیب تصریح کرد: توجه به رفاه، آموزش، اشتغال و امور بازپروری مددجویان و زیباسازی زندانها علاوه بر رضایت مددجویان موجب افزایش مشارکت آنان در عرصه اصلاح و تربیت خواهد شد.

در این مراسم که معاون رئیس کل دادگستری استان تهران، فرماندار ورامین، بازرس ویژه رئیس دادگستری استان تهران ، دادستان و رئیس دادگستری پیشوا، دادستان ورامین و معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان تهران حضور داشتند ۴ طرح عمرانی بزرگ جدیدالاحداث در ندامتگاه ورامین افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید.

در ادامه مراسم، مدیر ندامتگاه ورامین در خصوص طرح های احداث شده گفت: سالن انتظار مراجعین که شامل اتاق مددکاری، میز خدمت و اطلاعات مراجعین می باشد در کنار درب ورودی ندامتگاه و به منظور رفاه حال خانواده ها و مراجعه کنندگان احداث گردیده است.

صید مراد نصیریان افزود: مجموعه سالن های ملاقات شامل سالن انتظار مراجعین، ملاقات کابینی، ملاقات حضوری و خصوصی، سالن بازی کودکان همراه خانواده ها، اتاق ملاقات مددجویان با وکلا، فروشگاه و واحد پذیرش ملاقات می باشد که در فضایی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع احداث شده است.

مدیر ندامتگاه ورامین همچنین گفت: سالن آمفی تئاتر مددجویان و هواخوری مسقف نیز در همین مدت ساخته شده که همگی این طرح ها امروز به بهره برداری رسیده اند.

معاون رئیس کل دادگستری نیز در مراسم افتتاح این طرح ها گفت : یکی از مهم ترین سیاستها ی قوه قضائیه رسیدگی به خواسته ها و نیازهای مددجویان و خانواه های آنان است که تکریم آنان قطعا موجب رضایمندی بیشتر خواهد شد.

اسماعیل حسن زاده افزود : تغییرات حاصل شده در مجموعه ندامتگاه ورامین نتیجه تلاش شبانه روزی مدیر و همکاران و اولویت بخشی به اموررفاهی، فرهنگی و بهداشتی آنان بوده است.

وی تصریح کرد: خانواده ای که عضوی از آن به دلیل ارتکاب جرم زندانی شده، با چالش ها و مشکلات متعددی روبروست و تکریم و رسیدگی به دغدغه های آنان موجب آرامش و خرسندی آنان خواهد شد.

در این مراسم فرماندار شهرستان ورامین ضمن بازدید از اماکن تازه تاسیس گفت :در سال جهش تولید شاهد جهش و پیشرفت سریع ندامتگاه ورامین بودیم.

کاغذلو ادامه داد : از اواخر سال ۱۳۹۸ تا کنون در حوزه های رفاهی، مددکاری ، قضایی ، بهداشت و درمان و بخشهای حمایتی شاهد رشد بسیار خوب و اقدامات مثبت و موثر مجموعه ندامتگاه ورامین بودیم که افتتاح این طرح ها موید این مطلب می باشد.

رئیس شورای تامین شهرستان ورامین در پایان سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل زندانهای استان تهران و مدیر ندامتگاه ورامین گفت : مجموعه فرمانداری در زمینه های مختلف حاضر به همکاری بیش از پیش با ندامتگاه ورامین خواهد بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

این خبر می افزاید: دو طرح عمرانی شامل واحد تسلیحات و آسایشگاه سربازان وظیفه نیز قبلا به صورت جداگانه افتتاح گردیده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز