خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

از نصب نیوجرسی بدون اخطار در کلینیک دامپزشکی تا عدم نصب آن در بیمارستان سینامهر با وجود اخطار کمیسیون ماده ۱۰۰!/ ایجاد مانع بدون حکم تخلف است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۸۵۳

شهرداری تهران در حالی یک بیمارستان دامپزشکی را بدون داشتن حکم قانونی پلمب کرده است که در حادثه کلینیک سینا مهر شمیران به رغم داشتن حکم ماده ۱۰۰ از قرار دادن نیوجرسی در مقابل ساختمان خودداری کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها پلمب سلیقه‌ای و گزینشی مراکز دامپزشکی در شهر تهران پس از شیوع کرونا موج گسترده‌تری به خود گرفته است. دامپزشکان معتقدند با توجه به افزایش تعداد حیوانات خانگی بودن آنها در فضاهای شهری واجب است،‌ اما برخی بودن این مراکز در محدوده شهر را غیراصولی می‌دانند. به نظر می‌رسد ابهام در چگونگی وضعیت حضور آنها در مناطق مختلف شهر باعث شده است که شهرداری به صورت سلیقه‌ای نسبت به قرار دادن نیوجرسی در مقابل آنها و پلمپ این مراکز اقدام کند. 

آرش حسینی میلانی اخیرا در تذکری به شهرداری تهران به این مساله اعتراض کرده و گفته بود: علی‌رغم اخذ مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و اتحادیه‌های ذیربط، به دلیل وجود ابهام در وضعیت چگونگی فعالیت این صنف در واحدهای مستقل یا واحدهای مسکونی، برخی از مناطق شهرداری تهران بدون بررسی جامع موضوع و اتخاذ تدابیر و راهکارهای اجرایی مناسب، بلافاصله به جلوگیری از فعالیت این صنف اقدام می‌کنند.

چند روزی پس از این تذکر بود که بیمارستان دامپزشکی  تهران با اقدام شهرداری یکی از نواحی منطقه یک با قراردادن نیوجرسی در برابر آن پلمب شد. 

پلمب بدون اطلاع قبلی و صدور حکم

«پیام محبی» رئیس کلینیک دامپزشکی تهران در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایلنا دراین باره گفت: قرار دادن نیوجرسی در مقابل بیمارستان دامپزشکی بدون هیچ اطلاع قبلی و صدور حکم انجام شد. این اقدام در حالی صورت گرفت که با پیگیری، شهرداری نیز تایید کرد که فاقد حکم و یا جریمه ماده ۱۰۰ هستند و نمی‌دانم به چه دلیلی این کار انجام شده است. 

او درخصوص اینکه شکایت همسایگان از روشنایی این بیمارستان باعث این اقدام شده است، گفت: روند کلی این اقدام اشکال دارد،‌ چرا که شهرداری در مقام قضاوت نظر همسایه‌ها نیست که اقدام به بستن بیمارستان کرده است، همچنین شهرداری بعد از اینکه به رسانه‌ها اعلام کردیم، نامه‌ای مبنی بر شکایت همسایه‌ها برای ما  فرستاد. 

محبی گفت: امیدوارم این اقدام پیگیری جدی شود، چرا که با برخی از کسب و کارها در این حوزه اینگونه برخورد می‌شود. 

اقدام شهرداری ناحیه بدون داشتن حکم قانونی درست نیست

«سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص قرار دادن نیوجرسی مقابل بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: شهرداری ناحیه به دلیل ثبت اعتراض همسایه‌های اطراف نسبت به برخی مزاحمت‌های ایجاد شده از سوی این مرکز خدماتی در سامانه ۱۸۸۸ و پس از صدور چندین اخطاریه، عدم پیگیری و رفع مشکل مورد اعتراض مجاورین از سوی مالک و مدیریت آن مجموعه، اقدام به قرار دادن نیوجرسی در مقابل این ساختمان کرد. 

موسوی با بیان اینکه این اقدام شهرداری ناحیه بدون داشتن حکم قانونی درست نیست، گفت: با تذکر به شهرداری ناحیه نیوجرسی برداشته شد، چرا که به لحاظ قانونی شهرداری مجاز نیست، بدون داشتن حکم قضائی و کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به اجرای این کار اقدام کند.

شهردار منطقه یک اعلام کرد؛ دستوراتی را در خصوص رسیدگی به تخلفات ساختمانی احتمالی و همچنین رعایت نکات ایمنی جهت این مرکز صادر کرده است.

اما این اقدام شهرداری در حالی صورت می‌گیرد که انفجار کلینیک سینا مهر شمیران در همین منطقه، شهرداری تهران را زیر هجمه‌ای از سوالات برد. یکی از انتقادهای وارده این بود که چرا شهرداری با وجود داشتن رای کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به گذاشتن نیوجرسی و پلمب این مراکز اقدام نکرد. مدیران شهری علت را نداشتن اجازه پلمب این مراکز اعلام کردند، پیروز حناچی در این باره در جلسه شورای شهر گفته بود: در خصوص کلینیک سینا مهر شمیران اخطار توسط شهرداری داده شده بود و سیستم قضایی نیز اجازه اعمال را داده، اما اجازه پلمب وجود نداشته است.

جوابی که نژادبهرام را قانع نکرد. او گفته بود که اگر یک مغازه‌دار تخلف کوچکی داشته باشد و از حدود تعیین شده تجاوز کند، سریعا نیوجرسی‌های شهرداری دم در مغازه گذاشته شده و به مغازه‌دار اجازه کار داده نمی‌شود. چرا شهرداری جلوی ملک سینا مهر نیوجرسی قرار نداده است؟

 ادامه یک بام و دوهوای شهرداری درخصوص قرار دادن پلمب و قرار دادن نیوجرسی در مقابل املاک  باعث شد تا طرحی در شورای شهر به تصویب برسد که به موجب آن شهرداری از اعمال نظرهای سلیقه‌ای حداقل درباره مراکز دامپزشکی خودداری کند. 

ایجاد مانع بدون داشتن حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا مجوز ماده ۵۵ قانون شهرداری تخلف است

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: کلینیک‌های دامپزشکی در سطح شهر از آنجایی که در داخل بافت‌های مسکونی کار می‌‌کنند، بعضا موجبات نارضایتی شهروندان را به همراه دارند،‌ از طرفی کلینیک‌‌های حرفه دامپزشکی  برخی از بندهای مربوط به پزشکی و دندانپزشکی‌ها را شامل می‌شود و بنابراین همانگونه که براساس آن قانون پزشکان و حرف مرتبط می‌توانند در مکان‌های مسکونی فعالیت داشته باشند،‌ در نتیجه دامپزشکان نیز باید بتوانند در این مکان‌ها مستقر شوند. 

او ادامه داد: درحال حاضر برخی از این کلینیک‌ها در مکان‌های مسکونی قرار دارند، اما  یک مجموعه مستقل هستند و شاید ایجاد مزاحمت برای کسی نداشته باشند، ‌اما در مجموعه‌هایی که مشترک هستند حتما می‌تواند مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند و محیطی که می‌خواهد به حیوانات مختلف خدمات دهد،‌ مساله بهداشت،‌ محیط زیست و غیره برای ساکنانی واحدهای مسکونی مشکلاتی به همراه دارد و مردم نیز به آن اعتراض داشته‌اند. 

او در خصوص اقدامات گزینشی و چندجانبه شهرداری در  پلمب این مراکز گفت: شاید مکان‌هایی که شهرداری نسبت به آن اقدام کرده از این دست بوده و پس از چندبار اخطار دادن نسبت به رفع آن اقدام نشده است، اما همه موراد از این دست نیست و باید علت آن بررسی شود. 

او درخصوص قرار دادن نیوجرسی در مقابل بیمارستان دامپزشکی تهران به دلیل اعتراض همسایه‌ها به روشنایی مجموعه گفت: اساسا برای بستن هر واحد و یا پلمب کردن باید حتما مجوز و حکمی برای این کار باشد که یا باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ گرفته شود و یا از بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری اخذ شود که ایجاد مزاحمت و یا آلودگی و انتشار آلاینده‌ها را داشته است. 

نوری ادامه داد: در غیر اینصورت اگر مانعی ایجاد شود، تخلف است و نباید اقدامی در این باره انجام گیرد. به دنبال آن هستیم که جلسه‌ای با نظام دامپزشکی داشته باشیم و ابعاد آن را بررسی کنیم و با توجه به آن مباحث حوزه دامپزشکی را دنبال کرد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا طرحی که در شورای شهر مطرح شد و کمیسیون ماده ۵ نیز در حال پیگیری اجرای آن است، می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای این قبیل اقدامات گزینشی باشد یا خیر؟ گفت: بله می‌تواند، این موضوع در حوزه شهرسازی در کمیسیون ماده ۵ طی روزهای آینده به تصویب خواهد رسید و براساس آن تکلیف کلینیک‌‌های دامپزشکی مشخص می‌‌شود،‌ در نتیجه باید صبر کنیم تا نتایج مصوبات کمیسیون ماده ۵ بیاید و براساس آن تصمیم‌گیری شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز