خبرگزاری کار ایران

اعلام آخرین تصمیمات درباره برگزاری کنکور

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۳۰

وزیر کشور درباره برگزاری کنکور گفت: وزارت‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش متفق بودند، کنکور را در موعد خودش برگزار کنیم، البته با تمهیداتی قرار شد به جای برگزاری در دو روز، چهار روز برگزاری کنکور اجرا شود و ۵۰ درصد مراکز برگزاری و عوامل اجرا نیز افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در پایان بیست و هفتمین جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران گفت: شش دستور در این جلسه بررسی شد و مهمترین بحث تعیین تکلیف مراسم های دهه محرم بود، در جلسه قبل هم این موضوع را بررسی کردیم و قرار شد سازمان تبلیغات، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دفتر تبلیغات و وزارت بهداشت و دستگاه های مرتبط نظرات خود را بدهند تا بررسی کنیم امروز جمع‌بندی شد و مصوبه‌ای را در این جلسه داشتیم که امیدواریم با اجرای این مصوبه پس از تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا، امسال بتوانیم هم مراسم‌های بزرگداشت سید الشهدا (ع) و یارانشان را داشته باشیم و حداکثر مراقبت را برای مبارزه با کرونا به عمل آوریم.

وی با اشاره به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبلاً در این خصوص تصمیم گرفته بودیم و نظر ستاد بر اجرای آن بود، اما وزارت بهداشت با توجه به شرایط جدید بر این نظر است که در این زمان برگزار نشود، قرار بر این شد مبتنی بر پروتکل‌های وزارت بهداشت تصمیم‌گیری کنیم که تصمیم درباره این موضوع به جلسه بعد موکول شد.

وزیر کشور درباره شهدای وزارت بهداشت تصریح کرد: ما قبلاً در مورد فوت کارکنان بهداشتی و پرستاران و پزشکان مصوبه شهید خدمت را داشتیم اما وزارت بهداشت درباره برخی از کارکنان غیر از کادر بهداشتی هم که به همین دلیل فوت می‌کنند پیشنهاداتی داد که در جلسه مطرح و مصوب شد.

رحمانی فضلی همچنین درباره اهمیت برگزاری کنکور گفت: وزارت های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش متفق بودند کنکور را در موعد خودش برگزار کنیم البته با تمهیداتی قرار شد به جای برگزاری در دو روز، چهار روز برگزاری کنکور اجرا شود و ۵۰ درصد مراکز برگزاری و عوامل اجرا نیز افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکسری اختیارات را استان‌ها در خصوص تصمیم گیری وضع قرمز داشتند. با توجه به اینکه قبلاً اختیاراتی را ستاد ملی کرونا به آنها داده بود قرار شد در این زمینه استان‌ها با توافق بنده و وزیر بهداشت و تایید رییس‌جمهور این اختیارات قابلیت اجرایی پیدا کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنیم و از مردم خوبمان که در این دو سه هفته میزان رعایت را به حدود ۸۵ درصد رساندند تشکر می‌کنم و از رسانه‌ها و صدا و سیما و رسانه ها هم تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز