خبرگزاری کار ایران

در دیدار قائم مقام وزیر علوم با سفیر اروگوئه تأکید شد؛

ضرورت همکاری پارک‌های علم و فناوری ایران و اروگوئه برای نتقال دانش و فناوری

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۲۱

کارلوس اسگاربی وون استنمان سفیر اروگوئه در ایران، با حضور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با حسین سالارآملی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سالارآملی در این دیدار با بیان حضور ۴۰ دانشگاه ایرانی در سطح عالی در نظام‌های رتبه‌بندی معتبر جهانی و نیز برخورداری ایران از حدود یک میلیون دانشجوی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری)، به ظرفیت‌های فراوان ایران در حوزه علمی و فناوری اشاره کرد.

وی با بیان محورهای همکاری چهارگانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با کشورهای مختلف شامل؛ تبادل استاد و دانشجو و بورس، تحقیقات مشترک، زبان فارسی و پارک‌های علم و فناوری، از آمادگی برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین در هر چهار محور مذکور خبر داد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در ادامه، ضمن تشکر بابت همراهی و موضع موافق اروگوئه نسبت به جمهوری اسلامی ایران، برای دولت و ملت اروگوئه آرزوی موفقیت‌های بیشتر کرد.

کارلوس اسگاربی وون استنمان سفیر اروگوئه در ایران نیز با اعلام روی کار آمدن دولت جدید در اروگوئه که سیاست‌های متفاوتی نسبت به دولت قبلی دارد، از همراهی آن کشور با ایران در قطعنامه‌های سازمان ملل متحد خبر داد.

وی با بیان موفقیت بسیار زیاد دولت آن کشور در کنترل شیوع بیماری کووید -۱۹، از آمادگی کشورش برای انتقال تجربیات در این حوزه خبر داد.

سفیر اروگوئه در ایران همچنین آمادگی کشور خود برای اعزام دانشجویان رشته‌های مختلف از جمله روابط بین‌الملل و علوم سیاسی به منظور تحصیل یا بورسیه در ایران را اعلام کرد.

دو طرف با تأکید مجدد بر آمادگی به منظور گسترش همکاری‌های علمی و فناوری به ویژه پس از انعقاد یادداشت تفاهم همکاری در آبان ۱۳۹۸ (نوامبر ۲۰۱۹) بین وزرای دو کشور که نیابتاً توسط پسندیده سفیر کشورمان و پس از مشورت با مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی به امضاء رسید، توافق کردند یکی از پارک‌های علمی و فناوری جهت گسترش همکاری‌ها و انتقال دانش و فناوری را به یکدیگر معرفی و مرتبط سازند.

در این دیدار باقری معاون گسترش زبان فارسی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی که نخستین استاد زبان فارسی اعزامی به اروگوئه نیز بوده است، ضمن بیان علاقه مردم آن خطه به آشنایی با فرهنگ ایران، از استقبال پنجاه نفره از ۱۵ جلسه فرهنگی برگزار شده در آن کشور خبر داد و اعلام کرد پس از مهار بیماری کووید -۱۹، مجدداً استاد زبان فارسی به آن کشور اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز