خبرگزاری کار ایران

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۵۰۶

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: از مجموع ۱۵ میلیون دانش آموز بیش از نیمی از آنها در مسابقات ۱۴ گانه قرآن، عترت و نماز شرکت می‌کنند که نزدیک به ۷ ونیم میلیون نفر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که صبح امروز در اپلیکشین شاد برگزار شد، گفت: یک سری از فعالیت‌های ما سابقه دیرینه دارد و از سابقه پرباری برخوردار است که یکی از آنها مسابقه قرآن، عترت و نماز است. امسال این مسابقات سی و هشتمین دوره خود را برگزار می‌کند. 

وی ادامه داد: این مسابقات در پنج مرحله مهم برگزار می‌شود، مرحله مدرسه (آموزشگاه)، منطقه، استانی، کشوری و نهایتا بین المللی است. بخش پژوهشی این مسابقات در استان خراسان رضوی و  بخش آوایی در شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد.نکته قابل توجه این است که این مسابقات در مرحله آموزشگاه و منطقه به صورت حضوری و استانی و کشوری به صورت مجازی برگزار می‌شود. در حال حاضر بخش آوایی مسابقات در مرحله کشوری را پیش رو داریم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت:  از مجموع ۱۵ میلیون دانش آموز بیش از نیمی از آنها در مسابقات ۱۴ گانه قرآن، عترت و نماز شرکت می‌کنند که نزدیک به ۷ ونیم میلیون نفر می‌شود. البته که قطعا به علت شرایط فعلی امکان دارد که شرکت در آزمون‌ها به نوعی تغییر کند. 

مسیب زاده خاطر نشان کرد: یک سری از مراحل این مسابقات پیش از شیوع کرونا در کشور انجام شده اما اکنون ما آغاز بخش آوایی را داریم. بیش از ۲ هزار نفر در دو استان خراسان رضوی و تهران به صورت مجازی وغیر حضوری در این مسابقات فعالیت خواهند داشت. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:علی رغم اینکه مسابقات مجازی است در برخی از بخش‌ها رشد داشته‌ایم، مثل حوزه داوران که دراین زمینه با افزایش مواجه شدیم، البته در برخی از زمینه‌ها هم کاهش روبه رو شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز