خبرگزاری کار ایران

انتقاد از تصمیم شهرداری در رابطه با حقوق و دستمزد کارکنان

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۰۴۵

عضو شورای شهر تهران گفت: پرداخت علی الحساب حقوق در فروردین ماه، و جبران بخشی از آن در اردیبهشت، تاخیر در اعمال افزایش حقوق کارکنان ثابت، حذف ردیف کمک هزینه ناهار از فیش حقوقی کارکنان، کاهش سقف اضافه کار نگرانی هایی را برای پرسنل شهرداری به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: امیدوارم دولت تدبیری کند چرا که با این نوع از عادی سازی به نوعی دارد به جامعه القا می کند که دیگر ویروسی وجود ندارد، اما باید متفاوت عمل شود و بتوانیم جان عزیزان بیشتری را حفظ کنیم. 

او ادامه داد: تذکر من راجع به عدم رعایت مصوبات مربوط به افزایش حقوق و مزایا است. متاسفانه شهرداری تهران مصوبات مربوط به افزایش حقوق را اعمال نمی کند. در سال ۹۹ و با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی بود که شهرداری تهران نیز مطابق سایر بخش ها با مشکلاتی در زمینه منابع درآمدی مواجه شود. 

نظری با بیان اینکه به همین دلیل کاهش تخصیص بودجه در مواردی که اولویت ندارند، امری اجتناب ناپذیر بود افزود: اما در این میان شاهد بودیم که مدیران ارشد شهرداری برای جبران این کسری بودجه در چند ماه اخیر تصمیمات غیرقابل توجیهی در حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تهران گرفتند. 

عضو شورای شهر تهران گفت: پرداخت علی الحساب حقوق در فروردین ماه، و جبران بخشی از آن در اردیبهشت، تاخیر در اعمال افزایش حقوق کارکنان ثابت، حذف ردیف کمک هزینه ناهار از فیش حقوقی کارکنان، کاهش سقف اضافه کار و تعطیل کاری کارکنان که جبران کننده میزان حقوق دریافتی کارکنان شهرداری تهران است، در ۴ ماه ابتدایی سال ۹۹ موجب شده است نگرانی های متعددی برای پرسنل زحمت کش شهرداری تهران به وجود آید. 

نظری با بیان اینکه افزایش افسارگسیخته تورم در سال جاری و افزایش هزینه های روزمره افراد برای رعایت بهداشت انتظار می رفت شهرداری توجه بیشتری به نیروهای خود داشته باشد گفت: در حال حاضر و با توجه به وضعیت موجود می توان راهکارهایی مانند عدم تخصیص برخی پروژه های غیرضروری، حذف هزینه های غیرضروری در قالب تن خواه در اختیار مدیران، نظارت بیشتر بر واریز درآمدها به حساب شهرداری، حذف بخشی از مزایای مدیران که به گواه اسناد از شهردار تهران حقوق بیشتری دریافت می کنند را پیشنهاد کرد و کسری بودجه و کاهش درآمد شهرداری جبران شود. 

عضو شورای شهر تهران گفت: از این روز به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی تذکر می دهم که این رفتار موجب نارضایتی در نیروهای شهرداری و به خطر افتادن معیشت آنها خواهد شد. لازم است شهردار محترم هرچه زودتر راهکاری بیابند تا این خسارت ایجاد شده را جبران کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز