خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان نوسازی مدارس کشور و استانداری ایلام

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۹۸۴

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان نوسازی مدارس کشور و استانداری ایلام به‌منظور تأمین و توسعه فضای آموزشی این استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری ایلام با حضور مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام به‌منظور رفع مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان و استفاده از مدارس استاندارد عصر روز گذشته در سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

رخشانی‌مهر در این مراسم با اشاره به جایگاه و اهمیت نیروی انسانی و فضای آموزشی در نظام تعلیم و تربیت بیان کرد: در ایران سرانه استاندارد فضای آموزشی ۴،۸مترمربع برآورد شده است درحالی‌که استاندارد این سرانه در کشور ۵،۲ مترمربع است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه فرآیند جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و مدارس خشت‌‌وگلی به پایان رسیده است، گفت: بر اساس آمار بیش از ۴۰۰ بخاری نفتی در ایلام وجود داشت که در حال حاضر به ۱۹۷ بخاری رسیده است همچنین برای جمع‌آوری مدارس سنگی برنامه‌ریزی کردیم و تفاهم‌نامه هم به این منظور منعقد شد.

وی ادامه داد: به‌موجب این تفاهم‌نامه بازسازی ۵۹ مدرسه سنگی و فرسوده با ۱۲۷ کلاس درس، با محوریت مدارس روستایی به‌منظور دستیابی به عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی مورد توجه قرار خواهد گرفت و برآورد اعتبار معادل۷۲۰ میلیارد ریال بر اساس آخرین ضوابط و مشخصات نظام فنی و اجرایی کشور در نظر گرفته شد.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: طرح آجر به آجر به‌منظور توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی گسترش پیدا کرد و بسیاری از ‌استانداران با این طرح درگیر شده‌اند، حتی در نظر داریم از پتانسیل‌های دانش‌آموزان در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: سامانه مکان‌یابی مدارس هم برای جانمایی فضای مناسب در نظر گرفته‌شده است تا مدارس نوساز خالی از دانش‌آموز نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز