خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران:

نمی‌گذارم کارخانه واگن‌سازی تهران تعطیل ‌شود/ درخواست از شرکت مترو برای انعقاد قرارداد

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۶۹۵

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران گفت: درخواست ما این است که قرارداد با کارخانه از طریق شرکت متروی تهران منعقد و پیش پرداخت داده شود تا از ظرفیت بالای کارخانه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مجتبی گلشنی، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درباره تعطیلی این کارخانه گفت: شرکت واگن‌سازی تهران دارای دو بخش کلی است و در یک بخش آن به تولید واگن‌های مترو اشتغال دارند و در بخش دوم نگهداری و تعمیرات واگن‌های مترو انجام می‌شود.

او ادامه داد: در بخش دوم که نگهداری و تعمیرات واگن‌ها است هیچ مشکلی ندارد و حدود ۱۴۵۰ واگن مترو تهران نگهداری و تعمیرات می‌شود. اما در بخش اول پروژه ۷۰ واگن آلومینومی طی چند روز گذشته به اتمام رسید و تحویل متروی تهران داده شد و دیگر پروژه بزرگی نداریم. 

گلشنی افزود: به جز پروژه ۶۳۰ دستگاه واگن که یک پروژه بزرگ است و باید از طریق فاینانس انجام شود و این فرایند طول می‌کشد و فعلا به میزانی نرسیده است که ال.سی باز و اجرائی شود. 

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به کمبود واگن در مترو چرا با شما قراداد ساخت واگن جدید بسته نمی‌شود گفت: نیاز خطوط مترو به واگن بسیار زیاد است و در حدود ۲هزار واگن کمبود دارند، اما کمبود منابع مالی باعث شده است که نتوانند به میزان زیادی سفارش دهند. سال گذشته ۲۱۰ واگن سفارش داده شود و قرارداد آن بسته شود،‌ اما با گذشت زمان به دلیل کمبود منابع مترو و شهرداری به ۱۰۵ واگن تبدیل شد و اکنون در مراحل مقدمات آماده سازی قرارداد هستیم.

او درخصوص اینکه آیا با شهرهای دیگر وارد مذاکره شده اید یا خیر گفت: یک قرارداد برای ۱۰۰ واگن با مشهد داریم که مراحل آخر آن در حال طی شدن است. در حقیقت عملا کار مونتاژ به اتمام رسیده و منتظر یک قطعه هستیم که به محض تامین آن توسط کارفرما این واگن ها آماده تحویل خواهند بود.

مدیرعامل شرکت و اگن سازی تهران گفت: سایر شهرهای کشور نیز منتظر پروژه ۲۰۰۰ واگن وعده داده شده توسط دولت هستند.

گلشنی گفت: شرکت واگن سازی تهران نزدیک به هزارنفر پرسنل دارد که بیش از ۵۰۰ نفر در بخش نگهداری و تعمیرات و ۴۵۰ نفر در بخش تولید مشغول به کار هستند.درخواست ما از شهرداری و مترو تهران استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه است اما با این وجود این کارخانه تعطیل نخواهد شد. چرا که برخی قطارها که نیاز به اورهال دارند در هنگامی که پروژه ای نداریم کار آنها را انجام می دهیم و نمی گذاریم کارخانه واگن سازی تهران تعطیل شود و کارگران بیکار شوند. 

او در پاسخ به این سوال که اکنون مهمترین درخواست‌تان چیست گفت: درخواست ما این است که قرارداد با کارخانه از طریق شرکت متروی تهران منعقد شود و پیش پرداخت داده شود تا از ظرفیت بالای کارخانه استفاده کنیم. 

او ادامه داد: با بسته شدن قرارداد و پرداخت پیش پرداخت کار را آغاز می کنیم. 

گلشنی در پاسخ به این سوال که آیا قطعات در داخل تامین می‌شود گفت: بخشی از تجهیزات واگن در داخل کشور تامین می شود و بخشی نیز از خارج خریداری می شود. ظرفیت این کارخانه تولید ۳۶۰ واگن یک طبقه در سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز