خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

۶۲ درصد مردم ماسک استفاده می کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۶۹۳

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شرایط مبارزه با کرونا همکاری بسیار نزدیکی با وزارت بهداشت داشت و سامانه 4030 یکی از این همکاری ها است. 4030 فقط یک سامانه تلفنی نیست، بلکه یک مرکز ارتباطی برای ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه بیماری کووید 19 است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رییسی، در حاشیه بازدید از مرکز تماس 4030، اظهار کرد: سامانه 4030 از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توانسته با کمک های فنی و تخصصی وزارت بهداشت خدمات مشاوره ای در حوزه بیماری کرونا، سلامت روان، تغذیه، سالمندان و مادران باردار ارائه کند. 

 
وی افزود: تاکنون بیش از 17 میلیون و 300 هزار تماس از سوی مردم و یا کارشناسان حوزه بهداشت برای دریافت و ارائه راهنمایی و مشاوره های مرتبط با کرونا با سامانه 4030 انجام شده است. یکی از کارهایی که جای خالی آن احساس می شد، راهنمایی مردم و ارجاع به مراکز بهداشتی نزدیک به محل سکونت شان است که از فردا در تهران و از هفته آینده در سراسر کشور اجرایی می شود.
 
معاون وزیر بهداشت یادآور شد: مردم در صورت بروز علائم بیماری کووید19 می توانند با سامانه 4030 تماس گرفته و پس از راهنمایی و ارجاع به نزدیک ترین مراکز بهداشتی، توسط پزشکان مستقر در این مراکز ویزیت شوند و در صورت نیاز، از آنها نمونه آزمایش گرفته می شود و در نهایت در صورت ضرورت، برای بستری شدن به بیمارستانها ارجاع داده می شوند.

رییسی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مشاوره تلفنی در قالب سامانه 4030 و ارجاع بیماران به مراکز بهداشتی می تواند میزان مراجعه آنها به بیمارستانها را کاهش دهد. بهتر است که مردم برای رفع نگرانی خود ابتدا به مراکز سرپایی مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشکان مبنی بر نیاز به بستری، به بیمارستانها ارجاع شوند.

ماجرای 25 میلیون کرونایی در کشور 
 
وی در خصوص اظهارات مطرح شده در مورد ابتلای 25 میلیون نفر از مردم ایران به کرونا، گفت: در مورد اعلام این آمار، بحث تخمین مطرح است و برآورد، پژوهش ها و تحقیقات مقوله ای جداگانه است. در حال حاضر بر اساس دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت، هر عدد و رقمی که از بیماران کرونا در سایت این سازمان هر روز ثبت می شود، بر اساس تست مولکولی PCR مثبت است.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: ایران نیز همانند سایر کشورهای دنیا، بر مبنای مثبت بودن آزمایش های مولکولی PCR هر روز آمار بیماران خود را منتشر می کند و آمار ما هر روز ثبت و اعلام عمومی می شود، در تمام دنیا هم تعداد مبتلایان قطعی و شناسایی شده بر اساس تست مولکولی PCR است.
 
62 درصد مردم ماسک استفاده می کنند
 
رییسی یادآور شد: باید از مردم تشکر کنیم، چون در حال حاضر در کل کشور حدود 62 درصد از مردم از ماسک استفاده می کنند، البته در برخی از استانها و شهرستانها، میزان استفاده مردم از ماسک به 90 درصد رسیده که جای خرسندی است. 
 
وی گفت: با توجه به اینکه کرونا هیچ دارو یا واکسن قطعی موثری ندارد، بهترین راه مقابله با این ویروس، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است. رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور در اواسط اردیبهشت ماه در کشور توسط مردم به 22 درصد کاهش یافته بود، اما بر اساس آخرین آمارها، این میزان به بیش از 45 درصد رسیده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: وضعیت کشور در استفاده از ماسک بهتر از رعایت پروتکل های بهداشتی است و در محیط های اداری، استفاده از ماسک 82 درصد، در صنایع 78 و در جمعیت عمومی حدود 62 درصد است و امیدواریم که استفاده مردم از ماسک در هفته اخیر به بالاترین حد خود برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز