خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

اکثر بانک‌ها به دلیل بدهکاری شهرداری از انتشار اوراق مشارکت طفره می‌روند

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۳۱

رئیس شورای شهر تهران گفت: به دلیل بدهکاری شهرداری تهران اکثر بانک‌ها از انتشار اوراق مشارکت طفره می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش های خبرنگاران گفت: امروز سعی کردیم جلسه صحن را براساس حال و هوای کرونا و هجوم دوم کرونا برگزار کنیم و از مدعوین و خبرنگاران درخواست کردیم در طبقه بالا حضور داشته باشند و خوشبختانه جلسه با تعداد کمتری برگزار شد و امن تر بود. 

او ادامه داد: سال ها طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ مطرح است و در جلسه امروز بررسی و به نتیجه رسید و امروز طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ در شورا به تصویب رسید و به نظر می رسد خیلی از مشکلات با این طرح برطرف می شود و شهرداری منطقه می تواند به راحتی مجوزهای لازم را در اختیار مردم بگذارد تا فعالیت کنند. 

هاشمی در ادامه به لایحه قدیمی بیلت الکترونیک در حمل و نقل عمومی اشاره کرد وگفت: امروز درباره تخفیف هایی که در این رابطه در نظر گرفته شد و چگونگی تامین تخفیف ها مطرح شد. 

او در پاسخ به این سوال که اهدای بلیت الکترونیک برای کمیته امداد تحفیف کامل دارد، گفت: در گذشته ۵۰ درصد تخفیف می گرفتند  و پیشنهاد اعضا این بود که ۹۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شود و بعد به این نتیجه رسیدیم به صورت کامل رایگان شوند. براساس تفاهمنامه ای که بین بهزیستی و کمیته امداد  وشهرداری تهران و بنیاد شهید امضا می شود  افرادی معرفی و کارت اعتباری حد دار داده می شود.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص تعطیلی واگن سازی تهران گفت: بحث تعطیلی نیست و این کارخانه دو مسئولیت دارد و  نگهداری واگن های موجود نیز یکی از آن مسئولیت ها است. از ۵۰۰ نیروی موجود نصف آنها به نگهداری واگن ها می پردازند. اما بخشی که قطار تولید می کردند اکنون قرارداد فعالی ندارند. من تاکید کردم که شهرداری تهران منتظر قراردادهای بزرگ نشود و قرارداد ۱۰۵ واگن که آقای شهردار گفتند هرچه سریعتر بسته شود و منتظر تامین اعتبار و آمدن تجهیزات خارجی آن نشوند. 

هاشمی افزود: در گذشته که هنوز خطوط ۶ و ۷ و ۳ فعال نشده بود ضریب موجودیت ۱.۱ دهم بوده و با توجه به اضافه شدن خطوط و اضافه نشدن قطار به ۰.۸ رسیده است. در نتیجه باید به روش های مختلف تامین اعتبار شود تا این کارخانه به ویژه در سال جهش تولید نخوابد. 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بانک مرکزی هنوز با انتشار اوراق مشارکت سال ۹۸ موافقت نکرده است گفت: به دلیل بدهکاری شهرداری تهران اکثر بانک ها از انتشار اوراق مشارکت طفره می روند. یکی از بانک ها قبول کرد که این مقدار اوراق مشارکت را منتشر کند، اما بحثی پیش آمد که مشخص شد بانک رفاه نمی تواند تا این سقف اوراق منتشر کند و بعد معلوم شد که این سقف افزایش پیدا کرده است و بانک مرکزی متوجه شده و باید مصوبه مجمعی داشته باشند که امیدوارم این مصوبه را تا به حال داده باشند.

هاشمی افزود:نکته بعدی مساله وثیقه ها بود. در گذشته شهرداری برای گرفتن وام از بانک ها با دادن یک نامه حساب هایش را زیر کلید بانک قرار می داد و این نامه مورد قبول بانک ها قرار می گرفت. از همه بانک ها خواهش می کنم با این نامه دنبال وثیقه های ملکی نباشند چرا که اختیار تمامی حساب های شهرداری را در اختیار دارند اگرچه که می توانند ملک هم معرفی کنند اما به دلیل بعضی مشکلاتی که ملک های شهرداری تهران دارند مورد قبول قرار نمی گیرد و سوءتفاهمات باعث طولانی شدن این فرایند می شود. 

او درخصوص سرنوشت پادگان ۰۶ و ملک ریاست جمهوری گفت: درباره هر دو مفصل صحبت کردم. نگفتم که این تفاهمنامه متوقف شده است، بلکه گفتم مذاکرات دارای مشکل است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز