خبرگزاری کار ایران

ابلاغ بخشنامه نحوه استفاده از مرخصی در دانشگاه تربیت مدرس

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۰۲۰

بخشنامه نحوه استفاده از مرخصی استحقاقی و فوق العاده اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در مرداد و شهریور ماه ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا و بر اساس اعلام مدیریت امور اداری دانشگاه تربیت مدرس، با توجه به شروع موج دوم شیوع بیماری کرونا و ضرورت پیشگیری از گسترش بیماری و نیز هزینه بالای مصرف آب و برق در مردادماه و لزوم صرفه جویی در این زمینه، نحوه استفاده از مرخصی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی در مرداد و شهریورماه بر اساس مصوبه ۲۲ تیرماه ۹۹ هیات رییسه دانشگاه، صورت می گیرد.

بر اساس این بخشنامه و طبق ماده ۸۱ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، ضروری است اعضای هیات علمی رسمی دانشگاه حداقل ۲۰ روز و تا سقف ۳۰ از مرخصی استحقاقی خود را در مردادماه و مانده مرخصی را در شهریورماه استفاده کنند. همچنین اعضای هیات علمی پیمانی و طرح سربازی، مرخصی استحقاقی خود را با هماهنگی مقام مسئول در مردادماه استفاده نمایند.

بخشنامه تصریح می‌کند: مرخصی‌ها نباید موجب تاخیر در برگزاری امتحانات پایان ترم و به ویژه جلسات دفاع دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی در مرداد و یا شهریور گردد و انتظار می رود اعضای هیات علمی با توجه به تجربه دوران نیمه حضوری اخیر در تسریع امور در ایام مرخصی همکاری جدی و متناسب داشته باشند.

با توجه به بخشنامه‌های پیشین در ارتباط با فراهم کردن تسهیلات لازم برای انجام جلسات دفاعیه برخی از دانشجویان در طی ماه های مرداد و شهریور و نیز برگزاری آزمون پایان ترم جاری تا دهم مردادماه، روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی با هماهنگی معاونان آموزشی و پژوهشی در بهره برداری از همکاری اعضای هیات علمی و نیز همکاران تدابیری اتخاذ نمایند تا خللی در انجام این امور ایجاد نشود.

بر اساس این بخشنامه اعضای غیر هیات علمی (رسمی،‌ پیمانی و قراردادی) ‌می توانند به ازای استفاده از ۱۰ روز مرخصی استحقاقی از ۱۰ روز مرخصی فوق العاده (‌تشویقی) بر اساس تبصره ۱ ماده ۵۵ آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی، از اول تا پایان مرداد برخوردار شوند. لازم به ذکر است مرخصی تشویقی قابل ذخیره یا بازخرید نیست.

بدیهی است اعضای هیات علمی و کارکنانی که به سبب مشغله حجیم ناشی از تعدد برگزاری جلسات دفاع،‌ حضورشان برای انجام امور فوق در دانشگاه اجتناب ناپذیر است می توانند مرخصی خود را تا دهم شهریور ماه استفاده نمایند.

همچنین برخی از کارکنان ستادی آموزشی و پژوهشی که حضورشان برای اجرای برنامه های فوق الزامی است حسب صلاحدید معاونان می توانند از دهم مرداد تا دهم شهریور از مرخصی استحقاقی و تشویقی خود استفاده کنند.

با توجه به ضرورت حضور برخی از کارکنان ستادی دانشگاه برای انجام امور اجتناب ناپذیر،‌ مسئولان واحدها برنامه حضور حداقل تعداد کارکنان مورد نیاز در مرداد ماه را تا پایان وقت اداری روز یکشنبه 29 تیرماه برای بررسی و اعلام نظر به مدیریت امور اداری اعلام نماید.

نیروهای تحت پوشش شرکت های طرف قرارداد با دانشگاه نیز در صورت موافقت مسئول واحد محل خدمت و مسئول شرکت می توانند در فاصله زمانی ۱ مرداد تا ۳۱ مرداد از مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند.

شایان ذکر است از تاریخ اول مرداد تا ۳۱ مرداد ماه اضافه کار و بهره وری پرداخت نخواهد شد و برای کارکنانی که حضور آنان در دانشگاه ضروری و اجتناب ناپذیر است در صورت ضرورت با درخواست مسئول واحد مربوطه و تایید مدیر امور اداری، حداکثر و صرفا تا ۲ ساعت اضافه کار در روز قابل محاسبه خواهد بود.

ساعت کاری دانشگاه نیز از اول تا پایان مرداد ماه از ساعت ۸ تا ۱۴ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز