خبرگزاری کار ایران

مسجد جامعی:

توقف برخی پروژه‌های شهری به بهانه طرح‌های محله‌ای/ شهرداری‌ها از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۹۶۸

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: باید از شهرداران خواسته شود تا به درد مردم برسند و آلام مردم کاهش دهند و طرح‌ها را بهانه نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی در جریان دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: امسال در بودجه اعتباری برای طرح های محله ای پیش بینی و ساختاری برای آنها تعریف شده است. 

او با بیان اینکه در حدود ۵۰۰ طرح محله ای در مرحله اول  اعلام شده است گفت: البته طرح ها در دو مرحله دیگر نیز اعلام و به بیش از هزار طرح می رسد. 

مسجدجامعی با بیان اینکه توجه به دغدغه های محلی یک رویکرد نو است افزود: چرا که نوع محلات در مناطق مختلف شهر متفاوت است و مدیریت شهری به این درک رسیده است. 

او با اشاره به توقف برخی از طرح هایی که هرساله به آن پرداخته می شد گفت: اهالی در حال پیگیری هستند تا ببینند این طرح هایی که هرساله اجرا می شده، در طرح های محله ای می گنجند یا خیر. برای مثال لکه گیری در معابر امری معمول است و قرار نیست مردم را سر کار بگذاریم و بگوییم در طرح ها می گنجد یا خیر. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این اقدام سلب مسئولیت از مدیریت شهری است گفت: نگرانم که این سیاست خوب  با بد عمل کردن ما زیر سوال برود. برای نمونه در منطقه ۱۲، کوچه ای قرار دارد در نزدیکی میدان حسن آباد و مردم کلافه هستند از رفت و آمد های آن و شهردار آنقدر کارهای بزرگ دارد که به این کوچه ها نمی رسد. 

مسجدجامعی گفت: این یک نمونه است. با این پروژه های محله محوری طرح های معمولی شهری را بهانه ای قرار دادیم که باید در آن دیده شود. این ایده را با عملکرد غلط شهرداری ها برای اینکه از بار مسئولیت شانه خالی می کنند، زیر سوال نبریم. 

او ادامه داد: باید به این مساله توجه و دقت شود و از شهرداران خواسته شود تا به درد مردم برسند و آلام مردم کاهش دهند و طرح ها را بهانه نکنند. مکررا این حرف ها را به شهردار و معاونین گفته ام اما  حرف ما به جایی نمی رسد وضع خوبی نیست که به مردم بی توجهی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز