خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه میادین میوه و تره‌بار درباره شیوه خرید بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۸۸۹

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با انتشار راهنمای شست‌وشوی محصولات خریداری شده از میادین میوه و تره بار در دوران کرونا، لزوم ضدعفونی کردن میوه و تره بار قبل از مصرف را مورد تاکید قرار دارد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن اشاره به احتمال آلودگی سطح انواع میوه و تره بار به ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک و دستکش یک‌بار مصرف هنگام دستچین کردن انواع محصولات در میادین میوه و تره بار، بر رعایت نکاتی همچون ضدعفونی کردن میوه و تره بار در منزل و قبل از استفاده تاکید کرد.

براساس این راهنما، تمامی میوه‌ها، سبزیجات و صیفی‌جات خریداری شده در منزل باید در ظرف حاوی محلول ضدعفونی مخصوص شست‌وشوی میوه با توجه به مدت زمان مندرج بر روی بسته‌بندی محلول قرار داده شده و پس از شستن دست‌ها، تمام سطح محصولات به خوبی شست‌وشو و کاملاً آب‌کشی شوند.

البته در صورتی که محلول مخصوص ضدعفونی در دسترس نباشد، به منظور ضدعفونی کردن انواع میوه، سبزی و صیفی، می‌توان از چند قطره مایع ظرفشویی برای تمام سطح محصولات استفاده کرد و پس از شستن دست‌ها، نسبت به شست‌وشو و آب‌کشی کامل محصولات اقدام کرد.

این راهنما به شهروندان توصیه کرده است که از هرگونه تست کردن هر گونه محصولی از جمله انواع میوه‌های نوبرانه در بازار، اکیداً اجتناب کرده و همچنین به هیچ عنوان محصولاتی مانند خربزه و هندوانه را به شرط چاقو خریداری نکرده و از درخواست قاچ کردن این محصولات توسط فروشنده خودداری کنند.

در پایان این راهنما، با تاکید بر ماندگاری ویروس کرونا بر روی کیسه‌های پلاستیکی به مدت ۲ تا ۳ روز، از شهروندان خواسته شده تا به محض ورود به منزل، محتویات داخل نایلکس به ظرف تمیزی منتقل کرده و کیسه‌های پلاستیک حاوی این محصولات را دور بیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز