خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری کرونا/ برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی کمتر شده است/در حال بررسی امکانات برای موج دوم کرونا در پاییز هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۷۴۴

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری کرونا گفت: در حال بررسی امکانات برای موج دوم کرونا در پاییز هستیم.

«غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان در رابطه با وضعیت کرونا در این استان گفت: روند بیماری کرونا در استان خوزستان رو به کاهش است، یعنی حدود ۱۵ روز است که با کاهش جدی بیماری روبه‌رو هستیم. بیش از ۵۰ درصد از بیماران بستری استان کاهش پیدا کرده و همچنین تعداد بیماران بستری در آی سی یو، متصل به دستگاه و فوتی‌های ما هم کمتر از قبل شده است.

وی ادامه داد: مراجعه‌ها به مراکز ۱۶ ساعته هم با کاهش روبه رو بوده، اما همچنان باید با رعایت فاصله‌گذاری‌های بیشتر و استفاده از ماسک این روند کاهشی را ادامه دهیم و به کاهش شیوع کرونا سرعت ببخشیم و در مورد امکانات درمانی هم باید بگویم چون شرایط رو به بهبود است، امکانات بیمارستان فعلا برای ما کفایت می‌کند و در حال حاضر تخت‌های خالی در بیمارستان داریم.

وی گفت: استفاده از ماسک بین مردم افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و مراسم‌های عزا و عروسی کم‌تر شده است. چون مردم بیشتر از گذشته  نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند. در اماکن عمومی هم میزان رعایت‌ها بیشتر از قبل شده است،  البته دورکاری‌ها هم در ادارات دولتی یا خصوصی رعایت می‌شود، یعنی جاهایی که نیاز به دورکاری باشد، این موضوع در نظر گرفته خواهد شد.

شریعتی با تاکیر بر لزوم پیش بینی برای مدیریت کرونا در فصل پاییز، گفت: از الان باید خودمان را برای شرایط پاییز که احتمال دارد، روند افزایش کرونا را داشته باشیم، آماده کنیم و در حال بررسی شرایط و امکانات هستیم. برای همین موضوع در جلسه ستاد استانی هم تمهیدات لازم را اتخاذ می‌کنیم، البته در نظر بگیرید که ما نمی‌دانیم در پاییز ماه با افزایش شیوع کرونا روبرو خواهیم شد، اما با توجه به سرد شدن هوا و شروع آنفلونزا و تداخل اینها با هم احتمال‌ افزایش بیماری کرونا را خواهیم داشت.

استاندار خوزستان در مورد نیروی انسانی در بیمارستان‌ها، ادامه داد: همه جا نیروی کادر درمان خسته و فرسوده شده است، اما نیروهای ما شبانه‌روز و با قدرت پای کار ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند. باید گفت کادر درمان بیمارستان‌ها با وجود آنکه سختی‌های بسیاری کشیدند، اما سعی کردند که به طور کامل در خدمت بیماران باشند.

شریعتی در پایان گفت: بیشتر بیمارستان‌های دولتی ما به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهند، اما هفته گذشته بیمارستان شهید نیاکی اهواز را به دلیل کاهش بیماران کرونایی از لیست بیمارستان‌های خدمات رسان کرونا خارج کردیم تا به فعالیت‌های عادی خود به بیماران غیرکرونایی بپردازد، بیمارستان دیگری هم به دلیل کاهش بیمارهای کرونایی امروز یا فردا از لیست خدمات رسانی به بیماران کرونایی خارج خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز