خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

شهرداری با جدیت بیشتری مصوبات حوزه حمل و نقل را پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۵۹۴

رئیس شورای شهر تهران گفت: در مقایسه با یک دهه قبل سرانه قطار در هر کیلومتر مترو حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است و به ۸ دهم رام قطار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محسن هاشمی در مراسم  افتتاح دو رام قطار مترو تهران گفت: از همه عوامل و دست اندرکاران اضافه شدن این دو رام قطار به ناوگان مترو تهران تشکر کنم.  مترو تهران اکنون حدود ۲۰۰ قطار عملیاتی دارد که امروز یک درصد به ظرفیت آن افزوده می شود. 

او ادامه داد:‌ در مقایسه با یک دهه قبل سرانه قطار در هر کیلومتر مترو حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است و به ۸ دهم رام قطار رسیده است.تلاش های زیادی در بخش زیرساخت کردیم اما در بخش تجهیزات دچار عقب ماندگی هستیم.

هاشمی با بیان اینکه در چنین شرایطی که پاندمی کرونا شهروندان را تهدید می کند برای کاهش ازدحام نیازمند افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی هستیم، افزود: با وجود آنکه در دهه های اخیر شاهد تصویب مصوبات خوبی در دولت و شهرداری بودیم اما این مصوبات عملیاتی نشده که طبیعتا بخشی از این مشکلات مربوط به دولت و سیستم بانکی و  بخشی نیز متوجه خود شهرداری و پیگیری در شهرداری و متروی تهران است و باید با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند. 

رئیس شورای شهر گفت: با ورود این قطارها به مترو تهران عملا واگن سازی تهران بیکار می شود و باید هرچه سریعتر قول دولت درباره ۶۳۰ واگن و ساخت داخلی آن به نتیجه برسد و این شرکت مجددا بتواند فعالیت خود را ادامه دهد. 

هاشمی گفت: قطار ملی نیز کار ارزنده ای است و می تواند کمک کند تا بتوانیم فاصله گذاری اجتماعی را در حمل  نقل عمومی اجرا کنیم. اما باید تلاش کنیم که میزان وابستگی مان به تجهیزات خارجی کم شود.

رئیس شورای شهر ابراز امیدواری کرد در سال جهش تولید و با وجود داشتن کارخانجات واگن سازی مختلف شاهد مراسم افتتاح ده ها رام قطار باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز