خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش و پیگیری وزارت علوم برای آزادی دانشجویان بازداشتی در زمان شیوع کرونا/ برگزاری مجازی برنامه‌های فرهنگی در سال تحصیلی آینده

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۱۹۱

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خیلی از دانشجویانی که به علت کاهش شیوع کرونا ویروس از زندان آزاد شدند، بخشی از آن حاصل پیگیری‌های انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه‌ها بوده است.

«غلامرضا غفاری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی و در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا ویروس آیا مساعدتی برای آزادی آنها شده است؟ گفت: قطعا پیش از اینکه دانشجویان محکوم شوند، دانشگاه پیگیری‌های خود را انجام داده و با مجموعه‌های مختلف هماهنگی لازم را کرده‌است و خیلی از دانشجویانی که به علت کاهش شیوع کرونا ویروس از زندان آزاد شدند، بخشی از آن حاصل پیگیری‌های انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه‌ها بوده است.

وی همچنین درباره آخرین آمار از دانشجویان مبتلا به کووید 19 گفت: آماری در این زمینه نداریم، زیرا آمارها را ثبت نمی‌کنیم و از طرفی چون حضور دانشجویان را در دانشگاه‌ها نداریم و آموزش‌ها به صورت مجازی دنبال می‌شود، آماری در این خصوص نداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص وضعیت فعالیت‌های فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: در بخش فعالیت‌های فرهنگی وزارت علوم هم مثل همه دستگاه‌های دیگر، تلاش کرده برنامه‌های حضوری را به حداقل برساند و یا اصلا برنامه حضوری برگزار نکند و یا حتی به شکل مجازی برنامه‌ها را برگزار کند.

وی در ادامه بیان کرد: معمولا با توجه به چرخشی که در عرصه‌ها و مجموعه‌های مختلف می‌بینیم، حوزه فرهنگی هم از همان روزهای نخست تمهیدات لازم را اندیشید و اکنون نیز تلاش داریم تا فعالیت‌هایمان برای سال جاری در بستر فضای مجازی باشد.

معاون وزیر علوم گفت: قطعا باتوجه به شرایط پیش رو نمی‌توانیم به صورت حضوری برنامه‌ای داشته باشیم، ولی با استفاده از فضای مجازی و بستری که وجود دارد برنامه‌های خود را در همین بستر تا جایی که شدنی و امکان پذیر باشد، دنبال خواهیم کرد.

غفاری در واکنش به اینکه شیوع کرونا سبک زندگی افراد را تا حدی تغییر داده و حالا برنامه معاونت فرهنگی وزارت علوم برای فرهنگ سازی در این زمینه چه خواهد بود؟ گفت: در این خصوص برنامه‌های زیادی داریم، مثل پویش‌ها و کمک‌هایی که مجموعه‌های دانشجویی در فضای مجازی داشتند که بسیار نیز موثر بوده است. به عنوان مثال مجموعه‌های دانشجویی از جمله تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و کانون‌ها فعالیت‌هایی در عرصه‌های مختلف داشتند.همچنین در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی کارهای زیادی انجام شد، زیرا از نظر ما باید رویه‌ها و شیوه‌های تازه‌تر و جدیدتری که با وضعیت فعلی سازگار باشد،تعریف شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر  بسیاری از فعالیت‌های مجموعه‌های ما در فضای مجازی منتشر می‌شوند. به طور مثال برخی از جشنواره‌ها به احتمال قوی در فضای مجازی برگزار می‌شود و لازم به ذکر است که  برنامه‌های مجازی ما مخاطبان زیادی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز