خبرگزاری کار ایران

اضافه شدن ۷ نقطه محل جدید در آزمون دستیاری پزشکی/ آغاز ویرایش نقطه محل ها از روز یکشنبه

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۸۹۴

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: با توجه وضعیت کرونا و تسهیل در کاهش سفرهای بین شهری و کاهش ازدحام در محل برگزاری آزمون ۷ نقطه محل در ۷ استان دیگر به محل آزمون ها اضافه شده و داوطلبان از روز یکشنبه می توانند نسبت به ویرایش نقطه محل ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید هاشمی نظری درخصوص برگزاری آزمون های دستیاری پزشکی گفت: در زمان ثبت نام آزمون دستیاری ۲۰ نقطه محل برای ثبت نام در نظر گرفته شد. اما با توجه وضعیت کرونا و تسهیل در کاهش سفرهای بین شهری و کاهش ازدحام در محل برگزاری آزمون ۷ نقطه محل  در ۷ استان دیگر به محل آزمون ها اضافه شده است. 

او که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می کرد ادامه داد: تعداد محل های برگزاری آزمون در تهران نیز از دو به سه الی چهار محل به نسبت ثبت نام های جدید افزایش پیدا کرده است. 

هاشمی نظری با بیان اینکه اکنون در تمام کشور در ۲۷ مرکز استان امکان برگزاری آزمون فراهم شد افزود: دانشگاه های سمنان، اراک، شهرکرد، قزوین، کاشان، کردستان و یک یا دو نقطه جدید در تهران به نقطه محل های برگزاری اضافه شده است. 

او درباره زمان امکان ویرایش گفت: در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی شده است و از روز یکشنبه ۲۹ تیر ماه به مدت ۴۸ سال امکان ویرایش نقطه محل آزمون فراهم است. 

هاشمی نظری گفت: برای داوطلبان هم امکان انتخاب نقطه محل های جدید فراهم است و هم می توانند از نقطه محل های قبلی گزینه جدیدی را انتخاب کنند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا برای سایر آزمون های وزارت بهداشت نیز این اقدام انجام شده است یا خیر گفت: برای سایر آزمون ها نیز این اقدام انجام شده است. برای مثال برای آزمون دکترا نیز در سال گذشته ۱۱ حوزه بوده است که برای آزمون جاری به ۲۹ حوزه افزایش یافت و محل آزمون ها ۳ برابر شده است. 

هاشمی نظری درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون ها گفت: در محل آزمون ها تمامی پروتکل ها از ضدعفونی کردن محل، قبل و بعد از آزمون  گرفته تا استفاده اجباری از ماسک لحاظ خواهد شد. توصیه شده است  داوطلبان از آوردن وسایل اضافه خودداری کنند چرا که محل امانت داری مانند سال گذشته وجود ندارد.در داخل حوزه ها نیز تعدادی ماسک اضافه پیش بینی شده است. فرم خوداظهاری نیز در سایت فعال می شود و هنگام دریافت کارت آن را پر خواهند کرد تا افراد بیمار در مکان های مجزایی باشند و با سایر شرکت کنندگان در تماس نباشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز