خبرگزاری کار ایران

جزئیات جذب ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۵۹

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ تا دوسال دیگر ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر از نیروهای واجد الشرایط را در آموزش و پرورش جذب می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  یارمحمد حسین بُر در پخش زنده شبکه خبر  درباره جذب آموزشیاران نهضت سواد آموزی گفت: طبق قانون الحاق یک ماده تعیین تکلیف معلمان حق التدریس که در ۱۳ شهریور ۹۷ ابلاغ شده بود، ما مکلف هستیم نسبت به جذب همه مشمولان اقدام کنیم. ما برای جذب مشمولان چهار گروه خاص داریم.

حسین‌بُر در توضیح این چهار گروه گفت:  از میان آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی چهارگروه باید بر اساس قانون در یک آزمون داخلی شرکت کنند که این آزمون هفته گذشته برگزارشده است. زمانی که نتیجه نهایی اعلام شد طبق ۲۵ هزار و ۴۹۷ مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده و بر اساس امتیازی که این افراد کسب می‌کنند، جذب سازمان می‌شوند. همچنین ضرورت دارد که پذیرفته شدگان طبق آیین نامه اجرایی باید یک دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را طی کنند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: ما پیش‌تر فرم امتیازبندی را تنظیم کردیم و به استان‌ها فرستادیم تا امتیازات نیروهای حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی بر اساس قانون محاسبه و لحاظ می‌شود. لازم به ذکر است که سابقه همکاری با آموزش و پرورش، مدرک تحصیلی، ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس و ... در امتیاز بندی در نظر گرفته خواهد شد.

حسین‌بُر گفت: اکنون ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر از همکارانمان جزو این گروه‌ها هستند که با ما همکاری می‌کنند و بر اساس قانون تفسیری که اخیرا مصوب شد ۳۰ هزار نفر دیگر به این دامنه اضافه خواهد شد که ما تا دوسال دیگر علاوه بر جذب این ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر، طی مجوزهایی که دریافت خواهیم کرد این تعداد را هم جذب می‌کنیم. ما  تا آخر سال ۱۴۰۰ مکلف به جذب این گروه هستیم.

 مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر  بیش از ۱۳ هزار نیروی حق التدریس آزاد ما را آموزشیاران نهضت سوادآموزی تشکیل می‌دهند که در آزمون اخیر هم شرکت کردند و هر تعداد از آنها که حدنصاب را بدست آورند به مرحله بعد که دوره‌های آموزشی است راه خواهند یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز