خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران:

نصب ۲۲ شتاب‌نگار زلزله در پایتخت تا ۲ ماه آینده/ گسل‌های تهران به خوبی شناسایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۳۵۳

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: سامانه هشدار سریع زلزله در حال حاضر بر روی گسل مشا فعال است و تا دو‌ماه آینده با نصب ۲۲ شتاب نگار زلزله این سامانه تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «رضا کرمی محمدی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور جمعی از مدیران شهری و مدیران استانداری، آب و فاصلاب و نیروی انتظامی برگزار شد، گفت:گسل مشا فعال شده و لازم است بدانیم پتانسیل لرزه خیزی تهران به چه شکل است.

او با اشاره به اقدامات در حال انجام در این سازمان گفت: از اقدام هایی که انجام شده است می توان به سامانه هشدار سریع زلزله اشاره کرد که در حال حاضر بر روی گسل مشا فعال است و تا دو‌ماه آینده با نصب ۲۲ دستگاه شتاب نگار این سامانه تکمیل می شود.

کرمی ادامه‌ داد: هیچ شهری در ایران سامانه هشدار سریع زلزله را ندارد و باید گفت این سامانه هشدار سریع برای مراکزی همچون شرکت گاز و بیمارستان ها موثر است چرا که تا بخواهیم مردم را از زلزله آگاه کنیم موج آن شکل می گیرد.

او افزود: لرزه نگار ها از دیگر امکاناتی است که نشان می دهد میزان آسیب ناشی از زلزله در نقاط مختلف به چه شکل است.

کرمی محمدی با بیان اینکه تهران در منطقه ای واقع شده است که میزان لرزه خیزی آن کم است افزود: اما میزان قدرت زلزله در آن زیاد است و زلزله تا ۷ ریشتر هم به وقوع پیوسته است. تهران ابر شهری است که در پای گسل های مختلف قرار گرفته و در داخل نیز گسل هایی وجود دارد که متاسفانه به خوبی شناسایی نشده است.

او با تاکید بر این نکته که میزان ساخت‌و‌ساز های بالا در شهر تهران در زمان بروز زلزله می تواند چالش هایی را به همراه داشته باشد بیان کرد: وقوع زلزله موجب می شود که مردم آرامش خود را از دست بدهند. یکی دیگر از مشکل های ما در زمان بروز بحران این است که چه افرادی می توانند در محل حادثه تردد کنند که برای تعیین سازو کار پیش نویس شیوه نامه ای تهیه و به تایید نیروی انتظامی رسید و آماده تصویب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز